سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: شورای شهر در دویست‌وشانزدهمین جلسه خود مقررکرد نرخ پایه سرویس‌های مدارس مطابق با سال گذشته اعمال شود

مهدی چمران با تاکید بر رعایت کیفیت برای خدمات رسانی سرویس مدارس گفت: آموزش و پرورش به شورای شهر اعلام کرده قراردادهای خود را برای سرویس مدارس حتی 10 درصد زیر قیمت سال گذشته بسته است.

ما نیز آنها را به ارتقای کیفیت سرویس مدارس که مصوبه سال گذشته شورای شهر و آیین‌نامه وزارت کشور و دولت است دعوت می‌کنیم.

رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر نیز با اعلام اینکه آموزش و پرورش نباید قبل از مصوبه شورا اقدام به بستن قراردادهای سرویس مدارس می‌کرد و به این ترتیب شورای شهر را در عمل انجام شده قرار می‌داد از آموزش و پرورش خواست برخلاف سال گذشته در مقابل نظارت شورای شهر بر نحوه عملکرد سرویس‌های مدارس مقاومت نکند زیرا سرویس مدارس به‌عنوان بخشی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی قانونا تحت نظارت مدیریت شهری هستند و باید ضوابط تاکسیرانی را درمورد استانداردهای حمل مسافر و... رعایت کنند.

همچنین اعتبار شروع عملیات مقدماتی نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب دیروز توسط شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.احمد مسجد جامعی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر پس از تصویب این طرح فرصت را مناسب یافت و از ریاست شورای شهر خواست تا اعمال نظارت جدی روی اراضی نمایشگاه بین‌المللی تهران در بزرگراه چمران صورت گیرد.

به گفته این عضو شورای شهر پس از تایید خبر فروش این نمایشگاه توسط دولت نگرانی‌هایی پدید آمده که نکند مرغوبیت بالای اراضی این نقطه از شهر، خریداران را به فکر تغییر کاربری و ساخت‌وساز مسکونی و تجاری بیندازد.

در این‌باره مهدی چمران تاکید کرد: براساس طرح‌های جامع و تفصیلی شهر تهران کاربری نمایشگاه بین‌المللی تهران تغییر نخواهد کرد و هرگز مسکونی نخواهد شد. رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: براساس نظر شهرسازی تغییر کاربری این اراضی غیرعملی است و حتی کمیسیون ماده 5 نیز نمی‌تواند رای به تغییر کاربری نمایشگاه بین‌المللی فعلی دهد و هرگونه ساخت‌وساز در چارچوب فضای سبز و کاربری فعلی میسر خواهد بود.

وی در عین حال از نگرانی خود بابت ادامه ساخت‌وساز در اراضی عباس‌آباد سخن گفت و با نقل‌قول از قالیباف شهردار تهران که میزان ساخت‌وساز در اراضی ذخیره شهری عباس آباد را وحشتناک خوانده بود خواستار رسیدگی و بررسی دقیق اعضای شورای شهر در این‌باره شد.

مباحث کیفیت آب تهران

حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر دیروز چند بار درخواست‌های خود را  مطرح کرد، تقاضا برای دعوت از اعضای جدید سازمان نظام مهندسی به شورای شهر و تشکیل جلسات مشترک به‌منظور آشنایی با نحوه همکاری‌ها و تعامل‌های آینده با این سازمان، تقاضای پاسخگویی متولیان فنی عمرانی شهرداری به نامه پیشنهادی که 2 هفته پیش از سوی کارشناسان کمیسیون تحت امر وی درباره تونل توحید ارسال شده بود و قرائت نامه مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران درباره استاندارد بودن آب تهران و رفع شائبه‌های آلودگی آب آشامیدنی پایتخت ازجمله درخواست‌های دیروز شکیب بود.

به گفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر این مؤسسه از آب مناطق 22 گانه تهران نمونه‌برداری کرده و قویا گفته که آب تهران براساس آزمون‌های میکروبی و شیمیایی مطابق با استانداردهای ملی ایران است.

در این‌باره معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کاش آقای شکیب در این‌باره کمیته محیط‌زیست شورای شهر را هم در جریان قرار می‌داد، گفت: مسئله آلودگی آب آشامیدنی تهران پیچیده‌تر از این حرف‌هاست، در حال حاضر شاخص‌های جدیدی در دنیا برای سنجش کیفیت آب وجود دارد که متأسفانه این شاخص‌ها در ایران اعمال نمی‌شود.

وی که به‌عنوان رئیس کمیته محیط‌زیست نگرانی اصلی را معطوف به آب‌ برداشتی از منابع زیرزمینی می‌دانست، افزود: برای تایید سلامت آب تهران غیر از مؤسسه استاندارد، شرکت آبفا و وزارت بهداشت هم بایستی نظر دهند زیرا سلامت میلیون‌ها شهروند تهرانی درمیان است.

تصویب لایحه تفریغ بودجه سال 85

در جریان بررسی لایحه تفریغ بودجه سال 85 شهرداری، پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران در جلسه روز گذشته شورای شهر با اشاره به اینکه در حال بررسی حساب‌های گذشته طبق یک برنامه مدون هستیم، گفت: در کمیته اصلاح نظام مالی برنامه مدونی داریم که 40 تا 50 درصد پیشرفت کار دارد.

وی ادامه داد: در گزارش تفریغ بودجه سال 85 نیز فکر نمی‌کنم اشکالات خاصی وجود داشته باشد که قابل رفع نباشد.در این‌باره رسول خادم رئیس کمیسیون بودجه نیز در تایید صحبت‌های پورزرندی گفت: از این بابت از شهرداری جای تشکر وجود دارد که سیستم حسابرسی و پاسخگویی را شکل داده و گزارش تفریغ بودجه سال 86 نیز به‌صورت موفق در حال پیگیری است.

اطلاع‌رسانی درباره قبوض عوارض

دیروز رئیس شورای شهر تهران از شهرداری خواست به‌منظور رفع برخی ابهامات و اشکالاتی که در جریان توزیع قبوض عوارض برای برخی از شهروندان پیش آمده اطلاع‌رسانی مناسبی صورت گیرد.

در این‌باره محمد حسین پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران گفت: کلیه شهروندانی که با سؤال یا ابهامی در قبوض خود مواجهند می‌توانند به ادارات کل درآمد در سطح مناطق 22 گانه مراجعه کنند.

به گفته وی، این ادارات از ساعت 8 صبح تا 8 شب آماده پاسخگویی به شهروندان خواهند بود. علاوه بر این اداره کل تشخیص و وصول درآمد در خیابان نواب نیز برای پاسخگویی به شبهات پیش‌آمده آماده است.

وی در عین حال قول داد که با پایان طرح ممیزی تهران و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اداره کل درآمد، سال آینده تنها 2 قبض صادر شود و اشتباهات نیز به حداقل برسد ضمن اینکه اطلاعات 95 درصد از 15 میلیون قبضی که صادر شده درست بوده است.

کد خبر 89321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز