یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه شهری: طرح مدیریت منابع مالی در بودجه سال 88 شهرداری تهران در شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران، پس از پایان جلسه دیروز و در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به تعطیلات شورای شهر گفت: در ایام تعطیلات شورا، طرحی در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان انتخاب شهرداران شهرهای بالای 200 هزار نفر از سوی وزارت کشور مطرح بود که طبق تعاملی که بین اعضای شورا با نمایندگان مجلس صورت گرفت و جلساتی که شورای‌عالی استان‌ها داشت این طرح به‌صورت عادی درآمد تا از سوی نمایندگان بررسی بیشتری صورت بگیرد.

به گفته دانشجو، در جلسه روز یکشنبه شورا اعتراض فرمانداری تهران به مصوبه مجوز ارائه تسهیلات تشویقی به‌منظور رونق ساخت و ساز در شهر تهران بررسی شد و پاسخ آن به تصویب اعضای شورای شهر رسید. در اعتراض فرمانداری تهران به این مصوبه آمده است که براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده هرگونه تخفیف ممنوع است؛

بنابراین تخفیف 20درصدی به تسهیلات تشویقی و تخفیف 25 درصدی درخصوص عوارض ساخت و سازهای جدید ممنوع است. بر همین اساس اعتراض فرمانداری اصلاح و مقرر شد به مؤدیانی که به شهرداری بدهکار هستند چنانچه مبادرت به پرداخت عوارض و بدهی‌های خود کنند شامل 20 درصد جایزه خوش حسابی خواهند شد.

سخنگوی شورا در ادامه گفت: همچنین در این جلسه طرح مدیریت منابع مالی در بودجه سال 88 شهرداری تهران مطرح شد. وی افزود: طبق گزارش کمیسیون برنامه و بودجه، شهرداری تهران طی 4 ماهه امسال با تامین منابع چالش پیدا کرده است که حدود 56 درصد درآمد نقدی و نیمی از درآمد غیرنقدی که باید در این 4 ماه محقق می‌شد تامین نشده است به همین دلیل  این طرح  مطرح شد تا پروژه‌های جدیدی که برای اجرا در سال‌جاری در نظر گرفته شده بود برای اجرا به تعویق بیفتند و اولویت به اجرای پروژه‌های نیمه تمام و ضروری داده شود.

عضو کمیسیون توسعه و عمران تاکید کرد: به‌دلیل اینکه فهرست پروژه‌ها نامشخص بود پیشنهاددهندگان طرح درخواست بررسی بیشتر این طرح را خواستار شدند و بررسی آن یک هفته به تعویق افتاد.

وی گفت: اعضای شورای شهر تاکید کردند که بدون مجوز شورا و بدون ارائه طرح‌های عمرانی در کمیسیون توسعه و عمران شورا، شهرداری حق اجرای پروژه جدید در سطح شهر  را  ندارد. دانشجو افزود: نمونه این بحث ابلاغ شروع به کار خط 4 اتوبوس‌های تندرو در مسیر خیابان ولیعصر (عج) است که مطالعات انجام شده به کمیسیون عمران شورا ارائه نشده است.

کد خبر 87428

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز