گروه شهری: احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران گفت: اتفاقات تلخ و حوادث تأسف باری که پس از برگزاری انتخابات اخیر رخ داد، آنچنان ابعادی دارد که روح هر انسان و معنویت اخلاقی ما را جریحه‌دار می‌کند

او روز گذشته، به‌دنبال تصویب طرح 2فوریتی شورا برای الزام شهرداری تهران به پیگیری خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به بخشی از شهروندان تهرانی در حوادث پس از انتخابات عنوان کرد:‌ مدیریت شهری و به‌ویژه شورای شهر تهران به‌عنوان پارلمان شهری و نمایندگان مستقیم مردم تهران موظفند در پیگیری حقوق رای دهندگان و حل مسائل و معضلات شهر تهران اقدامات عملی و روشنی در چارچوب وظایف قانونی خود انجام دهند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: همچنان‌که پیش‌تر شورای اسلامی شهر تهران صندوق‌های ویژه‌ای در چارچوب وظایف قانونی خود برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، ایثارگران و ... در بودجه پیش‌بینی کرده بود، در این زمینه خاص با توجه به اولویت و ضرورت، جبران خسارات وارده تهیه و تنظیم شده است.

مسجدجامعی با اشاره به اقداماتی که شهرداری در اجرایی کردن این طرح باید انجام دهد، گفت: تهیه گزارش جامعی از خسارات مالی و جانی این حوادث در حوزه مدیریت شهری و حقوق شهروندی یکی از کارهایی است که می‌توان انجام داد.

این گزارش با توجه به اقدامات کمیسیون ویژه مجلس و نهادهای نظارتی قوه قضاییه و نیز گزارش‌های نیروی انتظامی و خود شهرداری مناطق، از ابعاد حادثه و خسارات مادی و معنوی در زمان کوتاهی می‌تواند تهیه و به شورا ارائه ‌شود.

به اعتقاد مسجد جامعی، دستیابی به تصویری روشن‌تر از ابعاد و عمق حادثه امکان اخذ تصمیمات متناسب را فراهم می‌کند. در این خصوص اقداماتی برای رفع مشکلات شهری و نیز جبران خسارات مختلف در مناطقی از شهر از قبیل مجتمع‌ها و نظایر آن و همچنین صاحبان مشاغل و وسایط نقلیه شهروندان و آسیب‌های جسمی و هزینه‌های درمانی افراد و حتی تامین نیازهای اولیه خانواده‌های داغداری که عزیزان خود را از دست داده‌اند، می‌توان انجام داد

کد خبر 87960

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز