چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

سرپرست اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری اعلام کرد که حدود 2ماه از ارسال طرح تفصیلی تهران برای تصویب به شورای شهر می‌گذرد و ما منتظر بررسی آن در صحن علنی این شورا هستیم

مجید پاکساز در گفت‌وگو با مهر گفت: با توجه به تعامل بسیار خوبی که در طول تهیه طرح تفصیلی تهران با شورای اسلامی شهر تهران صورت پذیرفته فکر نمی‌کنم این طرح در تصویب با مشکل خاصی مواجه شود.

طرح تفصیلی تهران طرحی است که تحقق چشم‌انداز توسعه شهر تهران برای داشتن شهری با اصالت و هویت ایرانی اسلامی، ‌دانش پایه و هوشمند، ‌سرسبز و زیبا و شاداب با فضاهای عمومی گسترده و متنوع، ‌امن و مقاوم، ‌پایدار و منسجم با ساختاری مناسب برای سکونت و فعالیت را نوید می‌دهد.

سرپرست اداره کل شهرسازی و طرح‌های شهری درخصوص پیش‌بینی زمان ابلاغ و اجرایی شدن طرح تفصیلی تهران اظهار داشت: این بستگی به شورای شهر و مدت زمانی دارد که آنها برای تصویب این طرح صرف می‌کنند و در مرحله بعد مدت زمان کوتاهی را نیز باید برای تصویب این طرح در کمیسیون ماده 5لحاظ کرد. امیدوارم که مراحل تصویب این طرح تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

پاکساز افزود: درصورت تصویب طرح تفصیلی تهران در شورای اسلامی شهر تهران، وجود ضوابط و مقررات نخستین نیاز برای اجرایی‌شدن طرح‌هاست که خوشبختانه با تلاش کارشناسان این اداره کل طرح ضوابط و مقررات پهنه بندی استفاده از اراضی و ساخت‌وسازها آماده شده و هم اینک مراحل پایانی تدوین خود را طی می‌کند.

این مقام مسئول در شهرداری تهران تاکید کرد: با تصویب طرح تفصیلی بسیاری از مشکلات موجود در شهر تهران حل شود.

کد خبر 88811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز