یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

هر چه در مورد پنت‌هاوس یا همان بالاترین طبقه مجتمع‌مسکونی شنیده‌اید فراموش کنید

زیرا اگر همسایه‌هایی داشته‌ باشید که پای ثابت برنامه‌های تلویزیون باشند و مدام بخواهند برای تنظیم آنتن و غیره به پشت‌بام سرک بکشند تمام مزایای این بخش از ساختمان از یادتان می‌رود.

همسایه‌‌های یاد شده از بام تا شام در پشت‌بام تشریف دارند و صدای پایشان ضرباهنگ خواب‌های بعد از ظهر  و ریتم بی‌خوابی‌های شبانه است. چنانچه در ورودی پشت بام نیز از آن دسته در‌های پر سر و صدایی باشد که پس از هر بار باز و بسته شدن تمامی اهل ساختمان را خبر می‌کند که دیگر حساب کار ساکنان طبقه آخر پاک است.

صداهای رعد آسای آن هر بار بارانی از اعتراض‌ها را به دنبال دارد که گاهی به یک غرغر زیرلبی و گاه به یک اعتراض راهرویی ختم می‌شود. در این بین معلوم نیست نقش مدیر ساختمان به جز  طعن و کنایه‌های معمول در مورد شارژ 2 ماه آینده و غیره چیست؟ متاسفانه برخی مدیران ساختمان به هیچ وجه به وظایف خود در مورد تذکر به همسایه‌های خاطی که آرامش دیگران را سلب می‌کنند توجهی ندارند.

ختم به خیر نمی‌شود

در حالی که استفاده از خطوط عابرپیاده یکی از توصیه‌های اکید به رهگذران است، این خطوط در برخی خیابان‌های شهر به اصطلاح ختم به خیر نشده و به یک بن‌بست ختم می‌‌شود.

برای نمونه همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید تعدادی از خطوط عابر پیاده با عبور میله‌های فلزی وسط خیابان، محل سطل‌های مکانیزه زباله‌ و دیگر مبلمان شهری محصور شده و در عمل جلوی رفت و آمد رهگذران گرفته می‌شود.

بسیاری از این بن‌بست‌ها برای رهگذران هنگامی ایجاد می‌شود که برای نمونه مسئولان نصب نرده‌های فلزی، توجهی به وجود و ضرورت خط عابر پیاده نمی‌کنند. تمام اینها در حالی است که هر سال بسیاری از تصادف‌های منجر به جرح یا مرگ به دلیل عبور رهگذران از محل‌های فاقد خط عابر پیاده‌ روی می‌دهد.

البته این نکته را نیز باید یادآوری کرد که در حال حاضر توجه راننده‌ها نیز به این خطوط بسیار کم است. برای نمونه در محلی که حق تقدم فقط با عابر پیاده‌ است راننده‌ها با سرعت بالا به رهگذرانی که روی خط عابر هستند اعتنایی نمی‌کنند.

تعطیلی همزمان مدارس

با وجود اینکه برخی از مناطق شهری با کمبود مدرسه مواجه هستند اما در مقابل، در برخی از مناطق هم تعداد مدارس به اندازه‌ای است که مزاحمت‌های زیادی برای ساکنان ایجاد می‌کند.

جدا از سر و صدای ناشی از تراکم مدارس در یک محله، ازدحام دانش‌آموزان در زمان تعطیلی مدارس هم یکی دیگر از مشکلات است. برای نمونه 3 یا 4 مدرسه نزدیک به هم در  یک محله به‌طور همزمان اقدام به تعطیل کردن دانش‌آموزان می‌کنند و حضور تعداد زیادی دانش‌آموز در محله تردد را مختل می‌کند.

بهتر است در چنین شرایطی مدیریت مدارس با یکدیگر هماهنگی کنند و با چند دقیقه اختلاف نسبت به مدرسه دیگر زنگ تعطیلی را به صدا درآورند تا دانش‌‌آموزان به تدریج از مدارس خارج شوند و در محله‌ها ازدحام ایجاد نکنند.

بهداشت در نانوایی‌ها

هر چند این روزها بحث افزایش قیمت نان به سوژه روز تبدیل شده اما بهداشت نان هم موضوع مهمی است که در برخی موارد سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند. به عنوان مثال در برخی از نانوایی‌ها همان شخصی که مسئول تحویل نان به مشتری است، مسئولیت صندوقداری را هم بر عهده دارد.

به این ترتیب دست او به طور مکرر با نان و اسکناس‌ها  وسکه‌های آلوده در ارتباط است و شانس انتقال آلودگی را افزایش می‌دهد. این در حالی است که در برخی دیگر از نانوایی‌‌ها یک نفر مسئول تحویل نان به مشتری است و دیگری مسئولیت صندوق را بر عهده دارد.

باید توجه داشت که رعایت نکات بهداشتی به خصوص در مورد نان که یکی از غذا‌های اصلی ایرانیان محسوب می‌شود، اهمیت زیادی دارد و با سلامتی مردم در ارتباط مستقیم است.

کد خبر 93679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز