همشهری آنلاین: نخستین جلد از مجموعه دانش‌نامه علوم قرآنی به سرپرستی حجت‌الاسلام والمسلمین «سید‌سعید حسینی» از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم پایان پاییز جاری منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) مجموعه دانش‌نامه‌های موضوعی برگرفته از دایرة‌المعارف قرآن کریم و فرهنگ‌ قرآن از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم تدوین می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سید‌سعید حسینی» سرپرست این دانش‌نامه‌ها گفت: هم‌اکنون دانش‌نامه علوم قرآنی که شامل مباحث علوم قرآنی به کار رفته در دایرة‌المعارف قرآن کریم و مجموعه فرهنگ قرآن است، به صورت مستقل آماده چاپ است.

وی ادامه داد: مطالب دانش‌نامه علوم قرآنی به صورت موضوعی انتخاب و به صورت الفبایی تنظیم شده است.

حسینی تصریح کرد: در نخستین جلد دانش‌نامه علوم قرآنی 50 مقاله موضوعی درباره علوم قرآن به کار رفته است؛ برای نمونه آیه‌های نامدار، اسباب نزول، سوره‌های قرآن، حروف مقطعه و... برخی از موضوعات مقالات به کار رفته در این دانش‌نامه است.

وی در اشاره به ضرورت تدوین دانش‌نامه‌هایی مستقل بر اساس موضوعات و مقالات مطرح شده در دایرة‌المعارف قرآن کریم گفت: دایرةالمعارف شامل مباحث، مقالات و موضوعات متعددی در جلدهای متعدد است. که ممکن است دسترسی به مقالات برای پژوهشگران و دانشجویان را اندکی مشکل سازد، اما دانش‌نامه‌ها این امکان را فراهم می‌آورند که دانشجویان و پزوهشگران به صورت تخصصی روی یک موضوع تخصصی متمرکز شوند و سهل‌تر به موضوع مورد نظر خود دست‌یابند.

حسینی در پایان گفت: هم‌چنین دانش‌نامه‌های اخلاق، برهان‌ها و اعجازهای قرآن نیز در دست آماده‌سازی برای انتشار هستند.

نخستین جلد دانش‌نامه علوم قرآنی به سرپرستی «سید‌سعید حسینی» پاییز جاری از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم منتشر می‌شود. 

کد خبر 93612

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز