همشهری آنلاین: شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با شعار ارتقاء جایگاه رسانه و تعمیق اخلاق حرفه‌یی با حضور مسوولان مربوطه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان رسانه‌ها و مطبوعات افتتاح شد

به گزارش ایسنا، شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ساعت 16 روز سه شنبه در محل مصلی امام خمینی (ره) به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه شانزدهم از تا چهارم آبان‌ماه برگزار می‌شود و طبق اعلام، مراسم اختتامیه آن روز پنجم آبان‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد. عموم علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 16 امروز از نمایشگاه بازدید کنند.
 
رسانه‌ها باید در دفاع از حاکمیت کشور انعکاس‌دهنده‌ی واقعیات موجود باشند  

معاون وزیر ارشاد گفت: متاسفانه رسانه‌های غربی واقعیات کشور ما را وارونه جلوه می‌دهند و امروز این وظیفه‌ رسانه‌هاست که در دفاع از حاکمیت کشور و حقوق حقه ملت ایران و آزادی‌هایی که به ملت ما تعلق دارد، انعکاس‌دهنده‌ی واقعیات موجود باشیم تا به اندازه‌ای از تبلیغات رسانه‌یی غرب جلوگیری کنیم.

علیرضا ملکیان - معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان این که امسال سومین سال است که جشنواره و نمایشگاه به صورت بین‌المللی و مستقل از نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود گفت: با وجود این جدایی نمایشگاه از استقبال خوبی برخوردار بوده و تعداد بازدیدکنندگان آن چشمگیر است.

وی گفت: در نمایشگاه امسال بیش از 600 غرفه با حضور بیش از 1500 نشریه حضور دارند، همچنین مطبوعات دانشجویی با 1800 نشریه از 21 دانشگاه سراسر کشور و نیز پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دستگاه‌های دولتی برای نخستین بار حضور دارند.

او ادامه داد: افزایش تعداد کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه امسال به 35 کشور نسبت به 30 کشور در سال گذشته نیز از تفاوت‌های نمایشگاه شانزدهم است.

وی تصریح کرد: هدف از حضور نمایندگان رسانه‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در ایران، آشنایی آنان با فضای رسانه‌یی کشور و شور و اشتیاق آن‌هاست تا با وجود تبلیغات منفی قدرت‌های استکباری در زمینه رسانه‌های ما از نزدیک با واقعیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران آشنا شوند.

ملکیان با بیان این که امروز جنگ، جنگ رسانه است و هرکس در این عرصه قوی‌تر ظاهر شود برنده خواهد بود، گفت: متاسفانه عموما رسانه‌های مشهور و پرتیراژ جهان در انحصار قدرت‌های سلطه‌گر جهانی است و آن‌ها هستند که به این وسیله افکار عمومی جهان را رقم می‌زنند و به راحتی زشت را زیبا و خوب را بد نشان می‌دهند.

او ادامه داد: آنان این دموکراسی واقعی را به‌عنوان خشونت‌طلبی و محدودیت تبلیغ می‌کنند و خشونت خود را دموکراسی، در حالی که واقعیت جز این است و ملت‌های آزاد دنیا و روشنفکران به خوبی می‌دانند آنچه در پس خبرهای این رسانه‌هاست چیز دیگری است.

ملکیان همچنین اظهار کرد: اگرچه رسانه‌های جهانی در اختیار استکبار جهانی است و اجازه نمی‌دهند تعداد محدود رسانه‌های آزاد، صدای خود را به گوش جهان برسانند اما اگر همین تعداد محدود متحد و یکپارچه باشند، قدرت و هیمنه رسانه‌های استکبار را در هم می‌شکنند.

او ادامه داد: واقعیت توانایی اتحاد رسانه‌های حق‌طلب در جنگ غزه دیده شد؛ آنچنان که نشریات مستقل و به‌دنبال عدالت و حق‌جو، واقعیاتی را منعکس کردند و در معرض دید دنیا قرار دادند که ملل مختلف را در حمایت از مردم محروم غزه و فلسطین به صحنه آوردند و آن زمان بود که رسانه‌های استکبار برای این که اعتبار خود را بیش از پیش از دست ندهند، شمه‌ای از واقعیت را نشان دادند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که امروز به رغم گزارشات کمیسیون حقوق بشر درباره جنایات غزه، باز هم رسانه‌های غربی بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی سرپوش می‌گذارند، گفت: امروز غزه باز هم مظلوم است و وظیفه ما رسانه‌های داخلی و خارجی این است که انحصار رسانه‌یی را درباره فلسطین بشکنیم و گزارش کمیسیون حقوق بشر را که بخشی از جنایت‌ها را عنوان کرده، به گوش جهانیان برسانیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که اصحابت رسانه، مسوولیتی را که به عنوان یک روزنامه‌نگار، یک ایرانی و یک مسلمان دارند به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 93293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز