قائم مقام مدیرمسئول روزنامه همشهری با تاکید بر اینکه همکاری و اتحاد رسانه‌های عضو اوآنا انحصار رسانه‌ای غرب را خواهد شکست، گفت:

 از اعضای اوآنا انتظار داریم در اجلاس تهران به جمع‌بندی قابل توجهی برسند و مباحث مطرح شده و همکاری‌ها در حد شعار باقی نماند.

دکتر محمد رضا جمالی در گفت‌وگو با مهر گفت: یک واقعیت دنیای امروز این است که انحصار رسانه‌ای در دست غرب (کشورهای شمال) است و کشورهای جهان سوم (کشورهای جنوب) در حوزه رسانه آن طور که باید و شاید نقشی را ایفا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز تعریف جدیدی از قدرت ارائه می‌شود که براساس آن هر کشوری که دانایی بیشتری داشته باشد قدرتمندتر است، اضافه کرد: مولفه جدید قدرت در دنیای امروز رسانه است و هر کشوری رسانه‌های تاثیرگذارتری داشته باشد قوی‌تر است و می‌تواند سیاست‌های خود را به کرسی بنشاند.

این کارشناس ارشد رسانه ادامه داد: اگر اتحادیه یا مؤسسه‌ای ایجاد شود که بتواند رسانه‌های کشورهای آسیا و اقیانوسیه را جمع و فضای جدید همگرایی را ایجاد کند می‌تواند در شکست انحصار رسانه‌ای غرب موفق باشد.

جمالی افزود: خوشبختانه زمینه این اقدام مبارک با ایجاد اوآنا فراهم شده است اما اینکه این اجلاس در تهران و به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار می‌شود نکات ویژه‌ای را شامل می‌شود.

سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی و خبری اوآنا از 22 تا 26 آبان ‌ماه به میزبانی خبرگزاری مهر در تهران برگزار می‌شود

کد خبر 95088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز