سی‌و‌یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی - خبری خبرگزاری‌های آسیا - اقیانوسیه (OANA) از 22 تا 26 آبان‌ به میزبانی خبرگزاری مهر و با حضور مدیران ارشد خبرگزاری‌های این دو قاره در تهران برگزار می‌شود.

پرویز اسماعیلی، رئیس ستاد اجرایی این سازمان در تهران درباره جزئیات و برنامه‌های نشست OANA در تهران گفت: سی و یکمین نشست کمیته اجرایی و بیست و پنجمین نشست گروه فنی - خبری خبرگزاری‌های آسیا - اقیانوسیه OANA یکشنبه 24 آبان‌ماه در تهران برگزار می‌شود و تا‌کنون حضور 40 نفر از مدیران عامل و مسئولان ارشد 18 خبرگزاری مهم منطقه و همچنین شاخص‌ترین چهره‌های خبری قاره آسیا در آن قطعی شده است.

وی درباره برنامه‌های نشست OANA بیان کرد: افتتاح رسمی این نشست ساعت 9 صبح یکشنبه هفته آینده 24 آبان ماه در محل هتل انقلاب تهران و با شعار جست‌وجوی تعامل در جهان رسانه با سخنرانی سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود و احمد مخلص یوسف، مدیرعامل خبرگزاری آنتارا و رئیس اوآنا نیز دیگر سخنران نشست در مراسم افتتاحیه است.

رئیس ستاد اجرایی نشست OANA در تهران عنوان کرد: خبرگزاری‌های پی‌تی‌ای از هند، آنتارا از اندونزی، برناما از مالزی، ترند و آذرتاج از جمهوری آذربایجان، کیودو از ژاپن، ایتارتاس از روسیه، مونتسامه از مغولستان، آناتولی از ترکیه، شینهوا از چین، ونا از ویتنام، یونهاپ از کره‌جنوبی، تنا از تایلند، کونا از کویت، آوا از افغانستان و ایرنا و فارس میهمانان نشست تهران هستند که تعدادی از آنان در نشست‌های اجرایی و فنی و خبری عضویت دارند و تعدادی نیز به‌عنوان ناظر و میهمان به اجلاس دعوت شده‌اند.

اسماعیلی با ذکر تاریخچه‌ای از تشکیل سازمان OANA ادامه‌داد: سازمان خبرگزاری‌های آسیا - اقیانوسیه در سال 1961 با ابتکار یونسکو بنیان نهاده شد و هدف از تشکیل آن تضمین تبادل آزاد و مستقیم اطلاعات و اخبار در میان بنگاه‌های خبری منطقه‌ای است که بیش از نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده است.

مدیرعامل خبرگزاری مهر گفت: سیزدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری‌های آسیا - اقیانوسیه 2 سال پیش به میزبانی اندونزی در جاکارتا برگزار شد و در همان اجلاس خبرگزاری مهر به این سازمان پیوست و توانست در همین مدت کوتاه نقشی فعال در آن سازمان ایفا کند.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در تشریح وظایف و برنامه‌های کمیته‌های اجرایی و فنی - خبری OANA افزود: نقش کمیته اجرایی فراهم‌سازی دستور کارها و پیگیری مصوبات مجمع عمومی و ارائه راهکار و پیشنهاد به مجمع عمومی است.

گروه فنی خبری هم به تحولات و پیشرفت‌هایی می‌پردازد که در یکسال گذشته در حوزه فناوری و خبری روی داده است.پرویز اسماعیلی در انتها گفت: کشورهای عضو سازمان اوآنا 56 درصد تولید ناخالص جهان، حدود 50 درصد تجارت جهانی، بیش از 60 درصد قلمروی آبی و نزدیک به 30 درصد حجم ترابری هوایی دنیا را در اختیار خود دارند.

کد خبر 94936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز