همشهری آنلاین: هفدهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، دوشنبه با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) گشایش یافت و تا دهم آبان ماه ادامه دارد

جشنواره مطبوعات

به گزارش ایرنا، در نمایشگاه شانزدهم، حدود 485 غرفه وجود داشت که امسال این تعداد به 700 غرفه افزایش پیدا کرده و بیش از دو هزار و 400 نشریه و خبرگزاری داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

همچنین یک هزار و 600 نشریه و مطبوعه استانی در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های داخلی و خارجی شرکت خواهند کرد.حدود 150 نشریه و خبرگزاری خارجی نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند که غالبا برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت می کنند.حضور بیش از 250 میهمان خارجی از 55 کشور مختلف جهان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها قطعی شده است.

30 شخصیت علمی جهان اسلام از 15 کشور، پنج نفر از روسای دانشگاههای جهان اسلام و تعدادی از شخصیتهای علمی و سیاسی از کشورهای مختلف بویژه کشورهای همجوار نیز در این جشنواره حضور پیدا خواهند کرد.

جشنواره هفدهم مطبوعات و خبرگزاری‏ها، کار خود را از نیمه اول مردادماه سال‏جاری با اعلام فراخوان جهت ارسال آثار رسانه‏ها آغاز کرده بود که در نهایت بیش از 13 هزار و 800 اثر از سوی خبرنگاران و فعالان رسانه ای سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره هفدهم ارسال شد.

امسال، علاوه بر نویسندگان و خبرنگاران نشریات سراسری،بیش از شش هزار و 300 اثر در رابطه با موضوعات جشنواره های جانبی به دبیرخانه جشنواره هفدهم مطبوعات ارسال شده است.نشریات دانشجویی، نماز و رسانه، جلوه‏های فرهنگ رضوی و رسانه و بانک از جمله موضوعات جشنواره های جانبی است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها از ساعت 9 صبح تا 20 شب در روزهای سوم تا دهم آبان ماه جاری، میزبان علاقه مندان به نمایشگاه مطبوعات است.

کد خبر 119156
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز