همشهری آنلاین: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش امروز با حضور در غرفه ایکنا در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها عنوان کرد: خبرگزاری ایکنا مؤثرترین رسانه همراه با آموزش و پرورش در تحقق و پیشبرد فرهنگ قرآن کریم است.

قرآن

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، زکریا یازرلو، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی وزیر آموزش و پرورش امروز 4 آبان طی بازدید از هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در غرفه خبرگزاری ایکنا حضور پیدا کرد و از نزدیک در روند فعالیت این خبرگزاری قرار گرفت.

زکریا یازرلو با حضور در غرفه ایکنا، این خبرگزاری را موثرترین رسانه همراه با آموزش و پرورش برای تحقق و پیشبرد فرهنگ قرآن کریم دانست و گفت: فعالیت سرویس‌های مختلف خبرگزاری ایکنا به ویژه در انعکاس اخباری در جهت فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ قرآن کریم قابل تحسین است.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه رسانه و به ویژه خبرنگاران، مهندسان افکار عمومی هستند، افزود: اگر رسانه بستر مهندسی است خبرنگاران ارزشمند و مسئولیت‌شناس مهندسان این افکار عمومی هستند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران که بر اساس یک الگوی مدرن که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران پیش‌روی گذاشت، همراه با دو رکن «مشروعیت» و «مقبولیت» است که مشروعیت را مبانی دینی اسلامی برگرفته از زلال چشمه وحی درست می‌کند و البته رسانه‌هایی مانند ا‌یکنا در این زمینه یک مسئولیت ویژه دارند و باید به انطباق مجموعه سیاست‌ها، راهبردها، اصول و کارکردهای خودشان با کارکردهایی که امکان تربیت قرآنی را برای نسل جوان و نوجوان فراهم می‌کند، بپردازند.

زکریا یازرلو در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: نکته‌ دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، آن است که باید تسهیلاتی به وجود آید که شهروندان به ویزه دانش‌آموزان(کودکان و نوجوانان) به سطحی از ارتقای و توانمندی‌ها برسند که فعالیت‌های خود را براساس نکات الهی، آموزه‌های قرآنی و ... که برخواسته از وحی است انجام دهند.

وی یادآور شد: رسانه‌ها باید بتوانند مجموعه مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و... را نسبت به وظایف و مسئولیت‌هایشان در قبال قرآن و کلام وحی آشنا و آگاه کرده و انجام این مسئولیت‌ها را از آنان مطالبه کنند.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حس مسئولیت‌پذیری در مجموعه رسانه‌ها به ویزه رسانه‌های تخصصی مانند ایکنا روند رو به رشدی دارد، افزود: با حس مسئولیت‌پذیری که رسانه‌های تخصصی دارند نه تنها جنس مطالبات رشد می‌کند، بلکه فهم درستی نیز در کاربران و مخاطبان ایجاد می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود نیز به برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری اشاره کرد و توضیحاتی درباره فعالیت مدارس قرآن در سال جدید و سایر برنامه‌های قرآنی ارائه کرد. 

کد خبر 149520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز