همشهری‌آنلاین: اخبار تازه درباره جشنواره مطبوعات، قطع برق در شلوغ‌ترین روز نمایشگاه، گشایش نمایشگاه هنر و رسانه و بازدید برخی از چهره‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ای از جمله مهم‌ترین رخدادهای نمایشگاه مطبوعات در روز جمعه 6‌ آبان بود.

هنر و رسانه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر برق نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ساعاتی پیش (عصر جمعه) قطع شد و به گفته محمدزاده ،معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، قطعی برق به برق منطقه 7 ربط دارد و به همین دلیل فعلا از برق اضطراری برای نمایشگاه استفاده می‌کنیم و تا ساعاتی دیگر برق نمایشگاه وصل خواهد شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره مطبوعات

بر اساس این گزارش دبیر هجدهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز در بازدید خود از نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری‌ها از تمدید مهلت شرکت در این جشنواره تا 30 آبان و اضافه شدن 2 بخش دیگر به بخش ویژه خبر داد.

یوسف غروی قوچانی از ارسال بیش از 2 هزار و 100 اثر به این دوره از جشنواره مطبوعات خبر داد و گفت: ما فهرست کسانی را که برای داوری در جشنواره مناسب تشخیص داده شده‌اند، از رسانه‌ها اخذ کرده‌ایم و هم اکنون در حال تعیین ترکیب هیئت داوران در هر یک از بخش‌ها هستیم و کار داوری آثار هم از اوایل آذر آغاز می‌شود.

به گفته وی اسامی داوران هجدهمین جشنواره بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاریها پس از پایان کار داوری، اعلام می‌شود.
 وی افزود: بنا بر درخواست قوه قضائیه و پس از انجام هماهنگیهای لازم با دبیرخانه جشنواره مطبوعات و خبرگزاریها و موافقت آقای محمدزاده معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، 2 بخش اجتماعی و قضایی اضافه شد. غروی با بیان اینکه این دو بخش جزو فراخوان جشنواره نیستند و به همین دلیل آثار ارسالی مربوط به هر محور در بخش ویژه جشنواره داوری خواهند شد، تاکید کرد: خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند و آثارشان را هم به جشنواره فرستاده‌اند، می‌توانند آثار مربوط به این دو محور را هم به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی همچنین از تمدید مهلت ادریافت رسال آثار خبر داد و گفت: مهلت قبلی 20 آبان بود که به دلیل استقبال اهالی مطبوعات و همچنین افزوده شدن بخش‌های جدید به جشنواره، مهلت دریافت آثار تا 30 آبان تمدید شده است.

به این ترتیب خبرنگاران سراسر کشور تا 30 آبان ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به سایت جشنواره مطبوعات به نشانی ww.pressfestival.ir نسبت به ثبت‌نام در هجدهمین جشنواره مطبوعات و ارسال پستی یا اینترنتی آثار منتشرشده خود در سال 89 اقدام کنند.

این دوره از جشنواره در 5 بخش خبرگزاری‌ها، مطبوعات کشوری، مطبوعات استانی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی اینترنتی و بخش ویژه برگزار می‌شود و آثار تمام بخش‌ها باید در سال 89 منتشر شده باشد و بازه زمانی انتشار آثار مربوط به بخش ویژه هم از اول فروردین 89 تا اول مهر 90 است.

معرفی برترین خبرنگار زن جهان اسلام

دومین دوره همایش و جایزه بین المللی خبرنگاران زن جهان اسلام عصر روز 8 آبان در محل نمایشگاه مطبوعات برگزار و خبرنگار زن برگزیده امسال معرفی خواهد شد.
این همایش-جایزه به همت مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری،‌ معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان صدا و سیما و وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

نخستین دوره این مراسم با حضور خبرنگاران زن مسلمان از 20 کشور جهان و با موضوع مقاومت برگزار و اسراء البحیصی به عنوان برترین خبرنگار زن جهان اسلام انتخاب شد.

این همایش از ساعت 14:30 الی 17 روز یکشنبه 8 آبان و در سالن اجتماعات هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی و خبرگزاری‌ها در مصلی بزرگ امام خمینی برگزار می‌شود.

130 هزار نفر بیننده در روز پنج شنبه

بر اساس گزارش ایسنا در روز پنج‌ شنبه نزدیک به 130 هزار نفراز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها دیدن کردند.

افتتاح جشنواره هنر و رسانه

دومین جشنواره هنر و رسانه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در محل مصلی امام‌خمینی تهران افتتاح شد.
به نظر من جشنواره هنر در رسانه نسبت به دوره اول هر جشنواره‌ای بسیار موفق برگزار شده و این حرکت باید در سال‌های آینده رشد بیش‌تری داشته باشد. اما به عنوان آغاز کار موفقی بوده است.

محمدزاده در افتتاحیه این جشنواره گفت: شما کم‌تر جشنواره‌ای را سراغ دارید که در نخستین بار برگزاری آن از 31 کشور جهان آثار ارسالی داشته باشد و آثار این‌چنینی به نمایش دربیایند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این جشنواره آغاز خوبی برای جدی گرفتن مساله هنر در رسانه باشد و توجه به عنصر هنر به عنوان اینکه هر پیام در قالب هنر گنجانده شود، ماندگار و ماندنی خواهد بود و این نمایشگاه هم نوید و مژده‌ای برای ماندگار شدن رسانه‌های ایران باشد.

کد خبر 149616
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز