همشهری آنلاین: معاون عملیات نیروی انتظامی با بیان این که طرح‌های امنیت اجتماعی طبق گذشته و بر همان سبک اعمال خواهد شد، اولویت این طرح‌ها را برخورد با اراذل و اوباش عنوان کرد.

سردار ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پلیس در مرحله جدید طرح امنیت اجتماعی برنامه‌های خود را مانند سابق و به همان سبک اجرا خواهد کرد، اما زمانی که موضوعات روز پیش بیایید، بر اساس آن، برنامه تدوین می‌شود و برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که اولویت طرح‌های پلیس در طرح امنیت اجتماعی بحث برخورد با اراذل و اوباش است، گفت: برخورد با اراذل و اوباش با رویکرد جدید اجرا خواهد شد، یعنی جدای آن که آن‌ها را دستگیر خواهیم کرد، موضوع برخوردها از سوی قوه قضاییه هم مد نظر است که باید برخورد بیشتری صورت گیرد.

معاون عملیات نیروی انتظامی افزود: بحث برخورد موادفروشان خرد مجددا در دستور کار پلیس قرار گرفته است، به طوری که تاکنون 240 نقطه در پایتخت شناسایی شده که پاک‌سازی خواهد شد. این در حالیست که در کل کشور این طرح اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به این که وظیفه پلیس برخورد با مخلان جامعه است، در رابطه با بازدارنده نبودن مجازات‌ها، عنوان کرد: پلیس مخلان امنیت جامعه را به سیستم قضایی معرفی می‌کند، اما این که چه برخوردی بعد از آن از سوی سیستم قضایی اعمال می‌شود را دیگر مسوولان امر باید پاسخگو باشند.

سردار ساجدی‌نیا تصریح کرد: در بحث اراذل و اوباش در مرحله اول موضوع پیشگیری مطرح است، اما هر چقدر هم پیشگیری انجام شود، باز هم یک درصد موضوع ناامنی از سوی اراذل و اوباش اتفاق می‌افتد که باید با آن برخورد شود.

معاون عملیات نیروی انتظامی با اشاره به این که مردم به واسطه ترس عملکرد اراذل و اوباش را به پلیس گزارش نمی‌دهند، گفت: تمام این افراد پس از دستگیری شناسنامه‌دار شده‌اند و پلیس با توجه به بروز بودن این شناسنامه‌ها رد اراذل را می‌گیرد. 

کد خبر 92921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز