همشهری آنلاین: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام افزایش تعداد ایستگاه پلیس تا پایان سال به 217 ایستگاه، از تشکیل 170 هزار پرونده در کلانتری‌های طی 6 ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ بیگی در نشستی با خبرنگاران با اشاره به این که در حال حاضر 186 ایستگاه پلیس در تهران مستقر است، افزود: بنا است تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های پلیس در پایتخت به 217 ایستگاه برسد.

وی ادامه داد: از اول امسال تاکنون 170 هزار و 264 پرونده‌ در موضوعات مختلف در کلانتری‌ها تشکیل شد که بیشترین پرونده‌ها مربوط به جرایم راهنمایی و رانندگی، نزاع و درگیری و همچنین مواد مخدر بود.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان این که 122 هزار و 731 فقره ابلاغ و اجرای احکام از سوی کلانتری‌ها انجام شد، در رابطه با تخلفات ماموران کلانتری نیز اظهار کرد: با مامورانی که رعایت حقوق افراد را نکرده باشند، به طور جد برخورد می‌شود که در این رابطه از ابتدای امسال تاکنون 925 مورد شکایت تلفنی و یا حضوری از ماموران کلانتری در تهران گزارش شده است.

سرهنگ بیگی تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال گذشته با توجه به حجم کاری پلیس از هر چهار هزار پرونده‌ یک شکایت مربوط به کارکنان کلانتری‌ها گزارش شد، این در حالیست که از ابتدای امسال حدود 50 درصد کارکنان کلانتری‌ها آموزش استانداردسازی و رفتار سازمانی در مواجهه با مردم را گذرانده‌اند.

سرهنگ بیگی گفت: 85 درصد از پرونده‌های مشاوره و مددکاری که به کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شود، با سازش خاتمه می‌یابد.

وی در رابطه با اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه شش شهرداری تهران نیز، اظهار کرد: یگان‌های مختلف انتظامی در اجرای این طرح به کمک کلانتری‌ها رفتند. همچنین واحدهای قضایی در کلانتری‌های پایتخت نیز تقویت و اقدامات لازم در رابطه با مزاحمت‌های خیابانی، سد معبر و مناطق جرم‌خیز انجام شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان این که اجرای طرح انضباط اجتماعی طی چند ماه گذشته در مناطق 3 و 12 تهران آثار مثبتی را به همراه داشت، افزود: با اجرای این طرح طی پنج ماهه امسال کشفیات پلیس 77 درصد و میزان دستگیری متهمان نیز 27 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در رابطه با حذف سربازان وظیفه از کلانتری‌ها نیز اظهار کرد: جذب سربازان وظیفه در سال جاری کاهش یافته و امسال افسران و درجه‌داران وظیفه در کلانتری‌ها جذب شدند که به مرور سربازان از چرخه کلانتری‌ها خارج می‌شوند و حداکثر کارهای نگهبانی و خدماتی به آن‌ها واگذار می‌شود.

وی حداکثر زمان حضور پلیس در محل جرم را 15 دقیقه عنوان کرد و افزود: میانگین حضور گشت‌های «110» طی سال گذشته در محل وقوع جرم 14 دقیقه بوده است.

به گفته سرهنگ بیگی، در پنج ماهه امسال دو میلیون و 558 هزار و 266 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی «110» گرفته شد که یک میلیون و 173 هزار و 465 تماس تلفنی از سوی پلیس به عملیات انجامید.

کد خبر 89804

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز