همشهری آنلاین: سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم با تاکید بر اینکه "رسانه ملی باید در اطلاع رسانی اعتماد مردم را جلب کند تا گرایش به رسانه های بیگانه کم شود" گفت:

نیروی انتظامی هیچ طرح جدیدی برای جمع آوری دیش‌های ماهواره ندارد.

به گزارش مهر، فرمانده نیروی انتظامی کشور در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه تجهیزات پلیسی به خبرنگاران گفت: این نیرو هیچ طرح جدیدی برای جمع آوری دیش‌های ماهواره ندارد ولی در صورت مشاهده جرائم مشهود با متخلفان که دیش‌های خود را در معرض دید قرار داده باشند، برخورد قانونی می‌کند.   

وی افزود: پلیس در مقابل جرایم مشهود برابر قانون اقدام می‌کند ولی در موضوع جمع‌آوری ماهواره‌ها وارد حریم خصوصی مردم نمی‌شود.

به گفته وی، ماموران پلیس در صورت مشاهده دیش‌‌های ماهواره روی بام‌های مجتمع‌های مسکونی برای جمع آوری آنها به مدیران مجتمع تذکر می‌دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط انتخابات ریاست جمهوری قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری بیشتر طرح‌‌های پلیس تعطیل شد، چون نیروهای بخش‌های مختلف پلیس درگیرامنیت انتخابات و حوادث پس از آن بودند.

احمدی مقدم اظهار داشت: اکنون پلیس به انجام امور عادی خود مشغول شده و طرح ‌های بجا مانده گذشته را همچنان با قوت ادامه می‌دهد ولی در این ارتباط هیچ تشدیدی در اجرای طرح در دستور کار پلیس نیست.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی باید به نحوی عمل کند که تعداد محدودی از مردم که بدنبال دریافت اخباری از ماهواره‌ها هستند، برای دریافت اخبار از رسانه ملی استفاده‌ کنند.

رئیس پلیس کشوربا اشاره به اینکه در نا آرامی‌‌های اخیر تهران خسارات قابل توجهی به ‌پلیس وارد نشد، یادآور شد: تاکنون شکایتی در این خصوص علیه هیچ فردی را مطرح نکرده‌ایم.

احمدی مقدم درباره نمایشگاه تجهیزات پلیس گفت: در این نمایشگاه 146 شرکت داخلی و خارجی شرکت داشته و محصولات پلیسی داخلی پیشرفت تولید داخل را به معرض نمایش گذاشته اند.

وی اظهارداشت: اکنون در حوزه کشف جرائم، تجهیزات مراقبتی، سامانه پلاک خودرو، گواهینامه هوشمند، گذرنامه بیومتریک، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، تشخیص هویت، تشخیص مواد، هوشمند کردن جاده‌ها و کشف قتل پلیس تنها از ابزار و تجیزات ساخت داخل استفاده می‌کند.

کد خبر 85592

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز