چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به ایجاد تغییرات احتمالی در اجرای طرح امنیت اجتماعی و عملکرد گشت‌های ارشاد، عنوان کرد:

تغییر در عملکرد ماموریت‌های گشت‌های ارشاد همان تاکید ریاست‌جمهوری است که براساس آن، سازمان‌های فرهنگی باید نقش خود را به‌صورت بهتری ایفا کنند.

سردار بتولی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی اجرای مجدد طرح امنیت اجتماعی تأکید کرد: برخورد با مجرمان همچون معتادان، سارقان و غیره جزء کارهای جاری نیروی انتظامی است و تنها در مواقعی که احساس شود مسائل موجود بیش از گذشته ظهور کرده است، پلیس طرح‌هایی را اجرا خواهد کرد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: طرح امنیت اجتماعی که در قالب چندین طرح اجرا شده، دارای ابعاد مختلفی است که طبق صحبت‌های رئیس‌جمهوری، سازمان‌های مختلف برای اجرای این طرح باید پای کار بیایند و نیروی انتظامی نیز که یکی از این سازمان‌هاست کار خود را طبق قانون مصوبه و ابلاغ شده دولت انجام می‌دهد.

وی افزود: طبیعی است هرگاه سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفا کنند، برخوردهای پلیسی در سطح خیابان کمتر خواهد شد که در این رابطه نیز موضوع به کارگیری تکنولوژی و همچنین همکاری‌ مردم هم تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه اگر سازمان‌های دیگر نقش خود را به خوبی ایفا نکنند، نیروی انتظامی هم به اهداف مورد نظرش در این رابطه نخواهد رسید، ادامه داد: با تاکید ریاست‌جمهوری این طرح از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته و به وزارت کشور ارجاع داده شد، تا این طرح با تعامل بهتری زیر نظر کمیسیون اجتماعی وزارت کشور انجام شود.

سردار بتولی در پاسخ به این سؤال که آیا ماموریت‌های گشت ارشاد دوباره از سر گرفته خواهد شد، تصریح کرد: طرح امنیت اجتماعی به‌صورت جاری انجام می‌شود و هر جا که پلیس بر اثر شاخصه‌ها و نظرسنجی‌ها احساس کند بحث افزایش جرایم پیش آمده، طبیعی است که طرح‌هایی را اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ون‌های گشت ارشاد وظایف متعددی را به دوش دارند که متناسب با شاخصه‌های تعیین شده به این ماموریت‌ها می‌پردازند. در حوزه بدپوششی نیز موضوع طبق روال جاری در حال اقدام است و زمانی که شاخصه‌ها نشان دهد تمرکز بیشتری در این رابطه لازم است، موضوع به‌صورت طرح انجام خواهد شد.

پلیس طرح جدیدی برای جمع‌آوری ماهواره‌ها ندارد

از سوی دیگر، فرمانده نیروی انتظامی کشور در مورد جمع‌آوری ماهواره‌ها گفت: پلیس طرح جدیدی برای جمع‌آوری ماهواره‌ها ندارد اما با جرایم مشهودی مانند دیش‌های قابل رؤیت برخورد خواهد کرد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم عنوان کرد: در بحث جمع‌آوری ماهواره‌ها وارد حریم خصوصی مردم نخواهیم شد و پلیس درصورت مشاهده دیش‌های ماهواره به مدیران مجتمع‌های مسکونی تذکر می‌دهد تا خودشان اقدام به جمع‌آوری آنها کنند.

وی در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه تجهیزات پلیس در جمع خبرنگاران درخصوص طرح‌های پلیس قبل از برگزاری انتخابات بیان داشت: با توجه به شرایط قبل و بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر طرح‌های پلیس در شهر تهران عملا تعطیل شده بود، زیرا همه نیروهای ما درگیر امنیت انتخابات و حوادث پس از آن می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در حال حاضر پلیس به انجام امور عادی خود مشغول شده و طرح‌های گذشته را دنبال می‌کند و هیچ تشدید یا طرح جدیدی در دستور کار ما نیست.

وی درخصوص عملکرد رسانه ملی گفت: رسانه ملی باید به‌نحوی عمل کند تا آن تعداد معدودی از مردم که اقدام به تماشای ماهواره‌ها کرده و از آنها کسب اخبار می‌کنند، به تماشای رسانه ملی متمایل شوند.

سردار احمدی‌مقدم درخصوص خسارت وارد شده به پلیس در ناآرامی‌های پس از انتخابات بیان داشت: در ناآرامی‌های اخیر تهران به جز صدمات بدنی وارد شده به افراد پلیس خسارات مالی قابل توجهی به پلیس وارد نشده است و تا این لحظه نیز هیچ شکایتی را مطرح نکرده‌ایم.

رئیس‌پلیس کشور درخصوص نمایشگاه تجهیزات پلیسی افزود: 146 شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت دارند که تولیدکنندگان داخلی در زمینه عرضه محصولات پلیسی پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر در حوزه‌های کشف جرائم، تجهیزات مراقبتی، سامانه پلاک خودرو، گواهی‌نامه هوشمند، گذرنامه دیومتریک، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سایر تجهیزات از تولیدات داخلی استفاده می‌کنند.

کد خبر 85611

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز