گروه اجتماعی: جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مورد طرح امنیت اجتماعی و موضوع گشت‌های ارشاد گفت: موضوع امنیت اجتماعی با اولویت‌های هر استان در حال اجراست؛

 به‌طوری که در برخی از استان‌ها ممکن است موضوع اراذل و اوباش مورد توجه قرار گیرد و در برخی دیگر نیز مباحث دیگری مورد توجه پلیس باشد. اما در مجموع اولویت پلیس با توجه به وضعیت پیش‌آمده پس از انتخابات اولویت دیگری بود.

سردار احمد رضا رادان ادامه داد: یکی دیگر از مقوله‌های امنیت اجتماعی که مربوط به طرح‌های مقابله با بدپوششی و اراذل و اوباش است در آینده نزدیک مجددا اجرا خواهد شد.

وی در رابطه با موضوع کهریزک، اظهار کرد: در این‌باره 10 تن از پرسنل نیروی انتظامی مورد بازجویی قرار گرفته که از این تعداد8 تن بازداشت شده‌اند.سردار رادان در نشستی با خبرنگاران در آستانه آغاز هفته ناجا با اشاره به اینکه «انضباط، امنیت و سرمایه اجتماعی» شعار هفته نیروی انتظامی در سال‌جاری است، اظهار کرد: در هفته ناجا 160 برنامه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و انتظامی در حوزه پلیس‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نخستین روز هفته ناجا به نام «پلیس، مشارکت اجتماعی و انضباط ترافیکی»، دومین روز به نام «پلیس، مرزبانی، امنیت و معنویت»، سومین روز به‌عنوان «پلیس، پیشگیری، نظم اجتماعی»، چهارمین روز به نام «پلیس، فناوری، جامعه امن»، پنجمین روز به‌عنوان «پلیس، امنیت اجتماعی، جامعه بانشاط»، ششمین روز به نام «پلیس، سرباز، مشارکت ملی» و آخرین روز هفته‌ ناجا نیز به نام «پلیس، خانواده و جامعه عاری از اعتیاد» نامگذاری شده است.

سردار رادان برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و همچنین اجرای سراسری زنگ انضباط اجتماعی در مقطع دانش‌آموزی، برگزاری همایش‌های مشترک با اصناف و...  را از جمله برنامه‌های هفته نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: در این هفته برگزاری جشنواره مطبوعات، ترافیک، نشست‌های علمی، همایش روسای کلانتری‌ها و... جزو برنامه‌های هفته ناجاست.

به گفته سردار رادان، در ایام هفته ناجا موضوع ارائه خدمات خارج از مسیر اداری در دستور کار پلیس قرار دارد؛ به‌طوری که پلیس‌های وظیفه عمومی، گواهینامه، گذرنامه و پلیس + 10 در نمایشگاه‌های تخصصی و نمایشگاه ناجا از ساعت 30/7 صبح تا زمان حضور بازدید‌کننده به‌منظور ارائه خدمات حضور خواهند داشت.

موضوع نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهر بحث دیگری بود که جانشین فرمانده نیروی انتظامی به آن پرداخت و در این باره گفت: پلیس به‌دنبال آن است که بتواند احساس آرامش و امنیت با حضور غیرفیزیکی پلیس را در جامعه نهادینه کند که در این رابطه نصب دوربین می‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گفته سردار رادان، 400 دوربین مداربسته در این راستا در پایتخت در نظر گرفته شده که تاکنون 200 دوربین نصب شده و پلیس به‌دنبال نصب مابقی دوربین‌هاست.

کد خبر 91997

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز