گروه سیاسی: مرتضی طلایی با شرکت در یک کنفرانس خبری ضمن اعلام موجودیت ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب، برنامه‌ها و مواضع انتخاباتی این تشکل را اعلام و تأکید کرد:

ما بر حضور حداکثری مردم در انتخابات خبرگان و شوراها تأکید داریم، به اصولگرایی حداکثری و نه حداقلی معتقدیم، از اصلاح روشها برای خدمت بهتر به مردم گریز نداریم و راه حل مشکلات شهروندان را سیاسی‌کاری نمی‌دانیم.
مرتضی طلایی در ابتدای سخنان خویش با گرامیداشت هفته بسیج گفت: من حدود یک ماهی است که بازنشسته شده‌ام و در حوزه مسایل اجتماعی فعالیت می‌کنم. در طول این یک ماه دوستان رسانه‌ای تماس‌های زیادی با من داشتند و می‌خواستند از فعالیت‌هایم مطلع شوند.
وی در خبری که مهر آن را منتشر کرده است،‌ در توضیح اصول و مبانی فعالیتهای این ائتلاف گفت: اصول بنده و دوستانم در این ائتلاف اعتقاد به  مبانی اسلام ، انقلاب اسلامی ، حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و خدمتگزاری مردم است.
طلایی در خصوص دلیل انتخاب نام اصولگرایان اصلاح‌طلب برای ائتلاف خویش گفت: مبانی این انتخاب حفظ اصول با اصلاح روشها به صورت روز به روز و نو به نو است که از فرمایشات مقام معظم رهبری طی یک سال گذشته برگرفته شده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری به صراحت و بارها فرمودند که تقسیم بندی اصلاح طلب و اصولگرا صحیح نیست، نقطه مقابل اصولگرایی اصلاح‌طلبی نیست و نقطه مقابل اصلاح طلبی هم اصولگرایی نیست.
طلایی تصریح کرد: ما به اصولگرایی حداکثری معتقدیم چون چتر اصولگرایی بسیار وسیع است.
وی اهداف ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب را چنین معرفی کرد: حمایت و تقویت دولت و همکاری با دولت برای اصلاح امور و تحقق اهداف عالیه نظام، حمایت و تقویت مدیریت شهری و ایجاد آمادگی برای منظور تحولی اساسی در شهر و خدمت رسانی به شهروندان و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های علمی، کارشناسی و خردجمعی به منظور افزایش کارآمدی و خدمتگزاری شهروندان.
طلایی تصریح کرد: ما به تهران فردا می‌اندیشیم و ساختن تهران فردا لازمه‌اش این است که شورای شهری با کارکردی فرهنگی اجتماعی تشکیل شود و ماهیت شورای شهر ماهیت فرهنگی اجتماعی باشد و رقابت اجتماعی جایش را به رقابت سیاسی ندهد.
وی ضمن اشاره به لزوم مسئولیت پذیر بودن و پاسخگویی شورای شهر به شهروندان اظهار داشت: شورای شهر باید نیازها را از بدنه جامعه در بیاورد و در حوزه تصمیم سازی و تصمیم‌گیری عمل کند و آن را بر مدیریت شهری ابلاغ  و بر آن نظارت کند.
طلایی گفت: ما شورای شهر را مدعی العموم مردم در مقابل مدیریت شهری می‌دانیم، شورای شهر صدای شهروندان است. وی گفت: ما چندین راهبرد کلان برای شورای شهر داریم که راهبردهای ایجاد شهری انسانی، شهروند فعال و استفاده از خرد جمعی از آن جمله است.
وی در ادامه با اشاره به چالش‌های شهر تهران گفت: ما در شهر جمعیت داریم ولی جامعه نداریم، سالن داریم ولی شهروند نداریم، هویت تهران باید از هویت محلی شکل بگیرد و هویت محلی هم باید با محوریت مسجد شکل بگیرد. ما باید یک مدیریت دینی - مردمی در شهر داشته باشیم.
طلایی اهتمام ویژه به حل آنچه که معضلات کهنه شهر تهران توصیف کرد را یکی از اولویت‌های ائتلاف خویش توصیف کرد و گفت: امروز برخی حاشیه‌ها در متن قرار گرفته‌اند. محلاتی مثل کمپ در میدان آزادی ، عودلاجان در جنوب تهران از این جمله است که باعث عدم تعادل زندگی اجتماعی شهری شده است.وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: من به طور جدی خواستار همدلی و وحدت اصولگرایان هستم و به  سهم خود هم در این راه تلاش کرده ام. طلایی گفت: ما بر حضور حداکثری شهروندان در انتخابات خبرگان و شوراها تاکید داریم و نشاط سیاسی برای این حضور حداکثری لازم است و این با کمک رسانه‌ها، نخبگان و گروههای مرجع ممکن است.
طلایی در پایان این نشست خبری در پاسخ به سؤالات خبرنگاران، از گروههای حزب سبز ، خدمتگزاران مستقل ایران اسلامی، آبادگران جهادی، جبهه نسل سوم و جهادگران انقلاب اسلامی به عنوان گروههایی که تا کنون عضو ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب شده‌اند نام برد. ضمن اینکه مذاکرات سایر گروههای اصولگرا برای رسیدن به لیست واحد با ائتلاف اصولگرایان اصلاح طلب در جریان است.وی گفت: تا آخر هفته آینده لیست قطعی خود را ارائه خواهیم کرد.
کد خبر 9268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز