گروه سیاسی: وزیر کشور در خصوص آخرین نظرسنجی‌هایی که میزان اقبال مردم در انتخابات را نشان می‌دهد تصریح کرد: چند نظر سنجی تا حالا به دست آمده که صدا و سیما آنها را انجام داده است که در یکی از این نظرسنجی‌ها دیدیم که بالای60 درصد مردم برای حضور در انتخابات شوراها اعلام آمادگی کردند.

مصطفی پورمحمدی در ادامه سخنان خود به باشگاه خبرنگاران جوان گفت :‌ اطلاعات اجمالی ما حکایت از این دارد که در این مرحله، مشارکت در انتخابات خبرگان و شوراها بالاست.

وی همچنین در پاسخ به اعتراضات اصلاح‌طلبان نسبت به عملکرد هیات‌های نظارت گفت: به هیات‌های نظارت تذکر دادیم و از آنها خواستیم اگر مشاهده کردند حق کسی ضایع شده ، آن‌را جبران کنند.

پورمحمدی در جمع خبرنگاران در حاشیه همایش بسیج، سازندگی و خدمت‌رسانی در تبیین کیفیت حضور بسیج در انتخابات، اظهار داشت: بسیج به عنوان نیروی مردمی که از شور حماسی بهره‌مند است، نشاط سیاسی به جامعه می‌دهد.

وزیر کشور همچنین در معرفی برنامه‌های وزارتخانه متبوعش در تامین امنیت کشور، تصریح کرد: در مجموع وضعیت ما به نسبت سال‌های گذشته بسیار بهتر است، اما انتظار مردم ما خیلی بیشتر از این میزان قرار دارد، این انتظارات را هم قبول داریم، تلاش می‌کنیم آنها را عملی کنیم.

پورمحمدی در واکنش نسبت به برخی اخبار مبنی بر مخالفتش با حذف شعار امام (ره) مبنی بر این‌که میزان رای ملت است و جایگزینی حدیث امام صادق در برگه‌های رای، گفت: ما این شعار را تکمیل کردیم و یک شعار درون سازمانی برای خود تعریف کردیم و اعلام کردیم به عنوان مجریان انتخابات وظیفه‌مان برای آن‌که میزان رای ملت باشد امانت‌داری و راستگویی است. بنابراین روایتی بسیار زیبا از امام صادق (ع) انتخاب شد که در آن آمده ما خودمان را می‌آزماییم و مردم ما را بیازمایند به این‌که درست کردار و راستگو هستیم و امانت آنها را خوب پاسداری می‌کنیم.

کد خبر 9359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز