گروه سیاسی: سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها، اعلام کرد : تا امروز هیأت های نظارت‌ 700 نفر از کسانی را که به رد صلاحیت خود اعتراض کرده بودند ، تأیید کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه سخنگوی هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در گفتگو با همشهری با بیان این‌که مرحله بعدی کار هیأت‌های نظارت رسیدگی به شکایات است، در خصوص بررسی صلاحیت زریبافان که مورد اختلاف هیأت نظارت استان تهران و هیأت اجرایی بود، خاطرنشان کرد: اگر وی انصراف ندهد ،‌ بنابر نص قانون هیئت نظارت استان تهران او را رد صلاحیت می‌کند.

وی زمان وصول شکایات را پایان یافته اعلام کرد و افزود : بررسی های هیات‌های نظارت تا 12 آذر ماه ادامه دارد و سپس نتایج به وزارت کشور اعلام می‌شود. 

درخواست تحقیقات میدانی

رئیس هیات نظارت انتخابات شوراهای استان تهران، خاطرنشان کرد: در خصوص مواردی در برخی پرونده‌ها درخواست تحقیقات میدانی کرده‌ایم.

سیدعلی ریاض به ایسنا گفت: نسبت به چند عددی از پرونده‌هایی که ردصلاحیت شده‌اند نظرمان برای تایید صلاحیت مثبت بوده و مواردی هم داشته‌ایم که درخواست بررسی و تحقیقات میدانی کرده‌ایم. 

ردصلاحیت کمتر از 5 درصد

مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای وزارت کشوراعلام کرد که از بین ‌٢٨٤ هزار کاندیدای ثبت نام شده در انتخابات شوراها تا این مرحله زیر ‌٥ درصد ردصلاحیت شده‌اند. 

سید مصطفی ابطحی با بیان این مطلب، افزود: ممکن است برخی از این ردصلاحیت شده‌ها توسط هیات‌های نظارت مجددا تایید صلاحیت شوند که در آن صورت رقم تایید صلاحیت شدگان این دوره از انتخابات شوراها قطعا به رقم بی‌سابقه ‌٥/٣ الی ‌٤ درصد در کل کشور خواهد رسید.

کد خبر 9355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز