گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس تاکید کرد: هنوز هم این امیدواری وجود دارد که اجماع بین اصولگرایان به‌وجود آید.

احمد توکلی که در جمع کمیته دانشجویی ستاد ائتلاف اصولگرایان سخن می‌گفت و فارس خبرش را منتشر کرد ،‌ اتحاد‌ را از جمله ضروریات یک انتخابات برشمرد و گفت: زمانی که اتحاد نباشد، حتی اگر پیروزی حاصل شود، شهر و روستاها ممکن است خوب اداره نشوند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی درخصوص آخرین پیشنهادات شورای معتمدین هم با اشاره به برخی گله‌مندی‌ها اظهار داشت: ما باید ساز و کاری انتخاب کنیم که این گله‌ها یا رفع شود و یا اثر نکند تا کار پیش رود؛ لذا ما باید کمک کنیم تا اعتماد به ساختار جدید بیش از ساختار فعلی باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: رئیس جمهور نمی‌تواند، حق ندارد و نمی‌خواهد در انتخابات دخالت کند؛ اما واقعیت این است که ایشان طرفداران کثیری دارد که هم می‌خواهند و هم حقشان است که در انتخابات نقش جدی بازی کنند؛ پس باید یک توازنی بین منع دولت و آزادی طرفداران دولت برقرار شود.

توکلی، شورای شهر کنونی را موفق تلقی کرد و اظهار داشت: اگر این شورا را موفق نمی‌دانستیم، پس چگونه باید لیست ارائه می‌دادیم. هر دو شهردار خوب بودند؛ حال ممکن است یکی به اولی و یکی به دومی رای بیشتری بدهد؛ اما در هر صورت هر دو شورا باعث سربلندی اصولگرایان شدند.

وی گفت: پیشنهاد این بود که دو دسته اکثریت و اقلیت نماینده مرضی‌الطرفینی را تعیین و این سه نفر تصمیم بگیرند؛ چرا که انتخاب دو رای از سه رای انتخاب درستی می‌تواند باشد و در این صورت تفاهم ایجاد می‌شود و همه به آن تمکین می‌کنند. این پیشنهاد یک مرحله پیش رفت و فعلاً متوقف است؛ ولی هنوز این امیدواری وجود دارد که این ساز و کار موفق شود و اجماع بین اصولگرایان را فراهم کند.

وی در ارزیابی خود از برخی پیشنهادها مبنی بر معرفی شهردار پیش از انتخابات توسط فهرست های مختلف ‌ اظهار داشت: این پیشنهاد به شفاف سازی انتخابات کمک می‌کند؛ اما برای این که ما به معنای طیف اصولگرایان از گرفتاری نجات پیدا کنیم، باید اصرار داشته باشیم که هیچ شهرداری معرفی نکنیم. شورای مورد اجماع قانوناً و اخلاقاً‌ برای انتخاب شهردار صاحب اختیار کامل است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان داشت: هر کسی به دنبال آمدن کسی و هر کسی هم که مصر به رفتن کسی است، اشتباه می‌کند. این اصولگرایی نیست؛ برای آنکه ما می‌توانیم بدون پیش شرط و با مکانیسمی که همه شریک باشند، شهردار انتخاب کنیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس گفت: اگر قضاوت این است که قالیباف شهردار ناموفقی است؛ پس چرا شمای اصولگرا می‌گویید دوباره به ما رأی دهید، این منطقی نیست و تناقضی در درون خود است.

کد خبر 9354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز