گروه سیاسی: درحالی که فرصت چندانی تا برگزاری سومین دوره انتخابات شوراها باقی نمانده، سران جریان اصولگرا ضمن پرهیز از هرگونه اظهارنظری در خصوص امکان ائتلاف یا عدم ائتلاف احزاب وابسته به این جریان نسبت به نتیجه نرسیدن رایزنی‌ها برای رسیدن به لیست واحد هشدار دادند.

دغدغه عدم ائتلاف
سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه احزاب و افراد حاضر در جبهه اصولگرایان دارای سلایق متفاوتی هستند گفت: درصورت عدم تفاهم در این جریان باید اختلاف‌نظر را با حفظ اصول به رسمیت بشناسیم.

حسین نجابت در گفت‌وگو با همشهری با اشاره به عدم ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری علت عدم ائتلاف در انتخابات شوراها تاکنون را جبهه‌ای ‌بودن جریان اصولگرا عنوان کرد و افزود: در انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان محاسباتی داشتند و تقریباً به این نتیجه رسیده بودند که یکی از میان کاندیداهای این لیست آراء کافی را کسب کند که چنین هم شد.

نماینده شیراز افزود: وقتی جریانی از حاشیه به موضع اجرایی می‌رسد اختلافات بیشتر می‌شود چراکه سلایق اجرایی متفاوتی در میان آنها وجود دارد و در چنین مواقعی یا باید تشکیلاتی عمل کرد و یا اینکه مفاهیم مشترکی را تعریف و به آن پایبند بود. عضو هیات رئیسه مجلس افزود: در حال‌حاضر این دغدغه در میان بسیاری از اصولگرایان موج می‌زند که برخی از اختلافات که بسیاری از آنها بی‌مورد و بدون پایه و اساس است ممکن است منجر به پیروزی جریان رقیب شود اما اگر اصولگرایان در تهران و شهرهای بزرگ به لیست واحد برسند، اقبال مردم به این جریان بیش از جریان رقیب خواهد بود.

صفر و صدی نگاه نکنیم
محمدرضا باهنر با بیان اینکه از ایجاد وحدت در بین اصولگرایان ناامید نیستیم، گفت:  نباید به وحدت به صورت صفر و صدی نگاه کنیم. محمدرضا باهنر عضو شورای معتمدین اصولگرا با بیان این مطلب، افزود:  اصولگرایان باید تلاش کنند به سمت وحدت بیشتری برای انتخابات گام بردارند و مشترکات خود را بیش از پیش کنند. وی با بیان اینکه یک شورای نخبگان و ریش سفیدان ثبت شده برای انتخابات وجود ندارد، اظهار داشت:  شورایی به نام معتمدین به صورت رسمی وجود ندارد بلکه فعالین اصولگرا تلاش می‌کنند در انتخابات شوراها به لیست واحد دست یابند.

فهرست واحد
این در حالی است که مهدی چمران در حاشیه جلسه دیروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران از ارائه لیست حامیان دولت به شورای معتمدان اصولگرا خبر داد و گفت:  با بررسی لیست‌های ارائه شده از سوی اصولگرایان و سایر لیست‌ها در نهایت لیست واحدی از اصولگرایان ارائه می‌کنیم. به گزارش مهر، چمران در خصوص انتخابات شوراها با تأکید بر این که در نهایت اصولگراها یک لیست ارائه می‌دهند، گفت:  از لیست‌‏های انتخاباتی گروه‌‏‌های بزرگ و عمده و خارج از این لیست‌‏ها افرادی را انتخاب کرده و در نهایت لیست واحدی از اصولگرایان ارائه می‌شود.

کد خبر 9476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز