شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۱
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان باید بیست‌وسوم آبان‌ماه دومین دیدار مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن را برگزار کند؛ دیداری که به صورت رفت‌وبرگشت انجام می‌شود.

این بازی در حالی برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران هرگز خاطرات خوشی از رویارویی با اردنی‌ها ندارد. اما بازی رفت در تهران است و همین موضوع باعث شده تا افشین قطبی به این بازی نگاهی خوشبینانه داشته باشد. سرمربی تیم ملی از علی کفاشیان خواسته تا با جدیت بیشتر پیگیر بازی دوستانه با تیم‌های مطرح باشد.

قطبی و  سه بازی دوستانه

پس از اینکه تیم ملی موفق نشد به رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه پیدا کند، قطبی از فدراسیون خواست تا مقدمات انجام سه بازی دوستانه را مهیا کنند. این اتفاق رخ داد؛ تیم ملی در 3 دیدار دوستانه مقابل بوسنی، ازبکستان و بحرین قرار گرفت؛ بازی‌هایی که باعث تاخیر در رقابت‌های لیگ برتر شد و به شدت از سوی مربیان لیگ برتری مورد انتقاد قرار گرفت. تیم ملی در این 3 بازی دوستانه نتایج خوبی هم به دست نیاورد تا بیش از پیش مشکلات فنی‌اش بر همگان روشن شود. ایران مقابل بوسنی اگر چه به پیروزی رسید اما نمایش خوبی نداشت و در دو بازی دیگر خود، مقابل ازبکستان و بحرین تساوی و باخت را پذیرفت تا دامنه انتقادها نسبت به عملکرد افشین قطبی شدت بیشتری بگیرد.

پس از این واکنش‌ها بود که قطبی از مسئولان فدراسیون خواست تا از این به بعد شرایط را برای رویارویی با تیم‌های قدرتمند مهیا کنند. گفته می‌شود قطبی حتی به مثال‌هایی چون ژاپن و کره‌جنوبی اشاره کرده و گفته است: «باید مثل آنها با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا بیشتر خودمان را محک بزنیم. این درخواست در حالی به صورت جدی مطرح شده که با وجود تلاش‌های مسئولان فدراسیون فوتبال، دیدار دوستانه برابر آمریکا هرگز نهایی نشد  و آنها این بازی را به بعد از رقابت‌های جام جهانی 2010 موکول کردند.

مخالفت قطبی با دیدار دوستانه مقابل اندونزی

سرمربی تیم ملی و کمیته فنی فدراسیون فوتبال با پیشنهاد مسئولان فدراسیون اندونزی برای برگزاری دیدار دوستانه مخالفت کردند. مسئولان فدراسیون فوتبال اندونزی،  چندی پیش پیشنهادی را به فدراسیون فوتبال ایران دادند تا روز 16 آبان‌ماه تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی با اندونزی مسابقه دوستانه‌ای برگزار کند اما کادر فنی و کمیته‌فنی فدراسیون با ارزیابی شرایط با پیشنهاد آنها مخالفت کردند.

مسئولان اندونزی اصرار داشتند قبل از رویارویی با کویت در مرحله مقدماتی جام ملت‌های 2011 آسیا، مسابقه تدارکاتی با ایران برگزار کنند اما از فدراسیون ایران با پاسخ منفی مواجه شدند.  گفتنی است در سایت فیفا، 16 آبان به عنوان روز برگزاری دیدار ایران و اندونزی اعلام شده که با مخالفت سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران، عملا این اتفاق رخ نخواهد داد.  تیم کشورمان 23 آبان‌ماه در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا میزبان اردن است. این در حالی است که رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال کشورمان چندی پیش از برگزاری دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران با یک تیم خارجی در آبان‌ماه خبر داده بود.

حسن غفاری با بیان اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان در آبان ماه یک دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند، تصریح کرده بود: «از آنجایی که در این ماه بازی‌های ملی دوستانه براساس تقویم فیفا برگزار خواهد شد، کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال مکاتبات خود را با چهار کشور از قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا آغاز کرده ولی هنوز به نتیجه قطعی دست نیافته‌ایم. در مقطع کنونی مکاتبات ما ادامه دارد و در صورت توافق نهایی، بر سر شرایط بازی از جمله در داخل یا خارج از ایران با طرف مقابل صحبت خواهیم کرد.»

کفاشیان: سعیدلو نگفته اصلا حرف نزنیم

رئیس فدراسیون فوتبال به سئوالات همشهری پاسخ می‌دهد:

  • آقای کفاشیان، رئیس سازمان تربیت‌بدنی تاکید کرده که روسای فدراسیون‌ها باید در طول سال، فقط یک بار مصاحبه کنند. نظرتان چیست؟

دیدگاه من مثبت است. آقای سعیدلو همواره اعتقاد دارد که ملاک قضاوت در مورد فدراسیون‌ها عملکرد آنهاست. او تاکید دارد که برنامه‌ها به قالب اجرایی دربیاید که این مسئله باعث می‌شود ما در عرصه ورزش کشور و به خصوص فوتبال پیشرفت کنیم. ضمن اینکه او روی این نکته هم تاکید دارد که اختلاف‌ها نباید به رسانه‌ها کشیده شود و هر موضوعی که در درون فدراسیون‌ها پیش می‌آید باید در درون همان فدراسیون هم حل شود. 

  • آیا از این به بعد شاهد کم‌حرفی شما خواهیم بود؟

آقای سعیدلو به ما نگفته که اصلا حرف نزنیم. معتقدم ما باید پاسخگوی رسانه‌ها باشیم. اما صرفا در مورد کارها صحبت کنیم و در مورد مسائل حاشیه‌ای حرفی نزنیم. تمام تلاشم را کرده‌ام که ضمن اینکه وارد حاشیه‌ها نشوم پاسخگوی رسانه‌ها هم باشم.

  • آقای کفاشیان، آیا تیم ملی بازی تدارکاتی‌ای در پیش دارد که بخواهید به طور روشن راجع به آن صحبت کنید؟

با چند تیم اروپایی مذاکراتی انجام داده‌ایم که اجازه بدهید تا نهایی‌نشدن آن درباره‌اش صحبت نکنم. با همه این حرف‌ها باید تاکید کنم که ما با 4 تیم وارد مذاکره شده‌ایم. مذاکره ما با تیم ملی اوکراین شکل جدی‌تری دارد. آنها قرار است  فردا به ما پاسخ بدهند. البته اگر پاسخ‌شان مثبت باشد این بازی در تهران انجام خواهد شد. با بقیه تیم‌ها نیز به صورت شفاهی مذاکراتی صورت گرفته و هنوز شکل قطعی به خود نگرفته است.

کد خبر 92421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز