گروه بورس: پیش‌بینی می‌شود بروز تحولات جدید بین‌المللی و انتشار اخبار جدید هسته‌ای منجر به صعود شاخص‌های بورس تهران در فصل پاییز شود.

به گزارش همشهری، در شرایطی که شاخص‌های بورس تهران در اواخر تابستان تحت‌تأثیر فشار مسائل بین‌المللی با اندکی کاهش روبه‌رو شدند اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند شرایط اقتصاد جهانی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و همچنین خبر‌های سیاسی جدید می‌تواند باعث رونق معاملات بورس تهران در فصل پاییز شود.

آنچه بیشتر از موضوعات دیگر فعالان بازار را امیدوار کرده،  سایه مذاکرات جدید است که می‌تواند منجر به رونق دادو ستد‌ها در بورس تهران شود.

کارشناسان همچنین اعتقاد دارند بهبود اقتصاد جهانی و به‌دنبال آن افزایش بهای جهانی محصولاتی مانند فلزات،  مواد معدنی و همچنین نفت از دیگر عواملی است که می‌تواند در کنار مسائل سیاسی باعث صعود شاخص‌های بورس تهران درفصل پاییز شود.

هادی بیدختی، کارشناس بازار سرمایه و مدیرعامل شرکت کارگزاری عمران فارس در این باره به همشهری گفت:بازار سهام در اواخر تابستان به‌دلیل فشار روانی مسائل بین‌المللی با اندکی کاهش روبه‌رو شد اما به‌نظر می‌رسد با انتشار اخبار جدید از فشار‌های کنونی بازار کاسته شودو بورس تهران در فصل پاییز به سمت مدار صعودی حرکت کند.

به گفته وی نحوه دادو ستد در روزهای پایانی فصل تابستان نشان می‌داد، بازار سهام تحت‌تأثیر مسائل بین‌المللی قرار گرفته و نگران است. بیدختی افزود: اگرچه برای بسیاری روشن بود که بحث تحریم‌ها جدی نیست یا حداقل واکنش سریعی در این زمینه اتفاق نمی‌افتد اما در هر صورت بازار سهام در روز‌های پایانی تابستان نگران واکنش‌های تند و شتاب‌زده طرفین بر سر موضوعات هسته‌ای بود و این موضوع به لحاظ روانی بر بازار سهام تاثیر گذاشته بود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: حوادث جدید نشان داد ذهنیت‌های گذشته درست نبوده و آنگونه که بازار فکر می‌کرد نیست، این موضوع می‌تواند یک آرامش نسبی را در بازار به‌وجود بیاورد.

بیدختی همچنین به کاهش رکود اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت:کاهش رکودجهانی و بهبود قیمت‌ها از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند به روند رو به رشد معاملات در فصل پاییز کمک کند. از طرف دیگر کمبود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار‌های داخلی نیزاز جمله موضوعاتی است که می‌تواند به افزایش سرمایه‌گذاری در بورس کمک کند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری عمران فارس تأکید کرد: رکود بازار مسکن و همچنین از بین رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کالایی مانند ارز، سکه و طلا یا خودرو هم می‌تواند منجر به افزایش حجم معاملات در فصل پاییز شود چرا که در شرایط حاضر این بازار‌ها مانند گذشته فرصت سرمایه‌گذاری برای مردم تلقی نمی‌شوند.

وی افزود: سود‌های بانکی نیز دیگر چندان جذاب نیستند. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد مجموعه‌ای از این عوامل باعث رونق معاملات در فصل پاییز خواهد شد و می‌توان انتظار سودآوری سهام و رشد شاخص‌ها را در فصل پاییز داشت.

کد خبر 91812

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز