چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه بورس: براساس گزارش فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار، میزان بازدهی بورس تهران در ماه آگوست میلادی به 20 درصد رسید.

به گزارش همشهری، تازه‌ترین گزارش این فدراسیون نشان می‌دهد همزمان با کاهش شدت بحران مالی در جهان از روند نزولی شاخص‌های جهانی کاسته شده و بورس تهران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و میزان بازدهی بورس تهران در طول چند ماه گذشته به‌طور مداوم افزایش یافته است.

این گزارش می‌افزاید:شاخص بورس تهران در ماه اگوست میلادی با 7/19 درصد افزایش به 47 هزارو 554 واحد رسیده است. این موضوع بیانگر آن است که بازدهی بورس تهران در ماه آگوست به محدوده 20 درصد رسیده است.

این فدراسیون شاخص بورس تهران را با معیار بازده نقدی وقیمت محاسبه می‌کند.این شاخص با درنظر گرفتن میزان سود تقسیمی شرکت‌ها و همچنین افزایش قیمت سهام بیانگر مقدار سودآوری سهامداران در بازار سهام است.

به این ترتیب شاخص بورس تهران که در اواخر ماه جولای 39 هزارو 732 واحد برآورد شده بود اکنون به محدوده 48هزار واحد رسیده است. فدراسیون جهانی بورس‌های اوراق بهادار همچنین در گزارش خود آورده است: ارزش سهام 50 شرکت برتر بورس تهران در این ماه 28 درصد رشد کرده است.

بر این اساس شاخص سهام این شرکت‌ها از 374 واحد در ماه جولای به 479واحد در ماه آگوست رسیده است. این اطلاعات همچنین حکایت از آن دارد که حجم دادو ستد سهامداران بورس تهران در آخرین ماه میلادی با 107 درصد افزایش به 4 میلیارد سهم رسیده است. حجم دادوستد سهامداران در ماه قبل از آن بالغ بر 2میلیارد سهم برآورد شده بود.

کد خبر 91731

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز