گروه سیاسی: همزمان با اضافه شدن ناوچه درفش به ناوگان نیروی دریایی ارتش، فرمانده این نیرو خبر داد که جمهوری اسلامی ایران در تولید تجهیزات و تولید یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی خودکفا شد

سرتیپ حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق ناوچه درفش -کلاس سینا- به ناوگان این نیرو که خبرنگار مهر خبر آن را منتشر کرد، با بیان اینکه در تولید تجهیزات و تولید یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی خودکفا شده‌ایم، اعلام کرد که امروز تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی ارتش منطبق با تهدیدات روز است.

او تصریح کرد: ما به دست توانمند صنایع وزارت دفاع و با همکاری تنگاتنگ نیروی دریایی و علم موجود در دانشگاه‌های کشور توان تولید اینگونه ناوچه‌ها را با تمامی سامانه‌های زیرمجموعه آن و حتی ناوچه و ناوشکن‌هایی با تناژ بالاتر داریم. فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه ما به درسی که حضرت امام به همه ما دادند و فرمودند ما باید به‌خودباوری و خودکفایی برسیم پایبندیم، گفت: در بحث تولید و ساخت یگان‌های شناور با تجهیزات مدرن برای استفاده در ماموریت‌های دریایی چه در سطح دریا و چه زیر سطح دریا به جایی رسیده‌ایم که نیاز نیروی دریایی را تامین می‌کنیم و این برای کشور افتخار است.

سیاری تاکید کرد: ما این توانمندی را در سواحل آب‌های شمال و همه مرزهای آبی کشور مورد استفاده قرار خواهیم داد.

هرجا که نامش دریاست

سیاری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش مسئولیت حفظ و حراست از مرزهای آبی و منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در هر جا که دریا باشد به‌عهده دارد. او پیام نیروی دریایی ارتش را با ساخت این ناوچه در پهنه تمامی دریاها، پیام صلح و دوستی خواند و تاکید کرد که یکی دیگر از اهداف ما ارتقای توان جمهوری اسلامی ایران در دریاها و ارتقای توان بازدارندگی است.

مجهز به انواع سلاح‌ها

وزیر دفاع نیز طی سخنانی طراحی، ساخت و الحاق ناوچه درفش را نماد تعامل مشترک وزارت دفاع و نیروهای مسلح دانست و اظهار داشت: این ناوچه به‌طور مشترک توسط متخصصان زبده و توانمند نیروی دریایی ارتش و صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

احمد وحیدی در تشریح ویژگی‌های ناوچه درفش گفت: این ناوچه متناسب با شرایط جوی دریای خزر براساس نیاز عملیاتی نیروی دریایی ارتش و در راستای ماموریت‌های محوله ساخته شده است. او ادامه داد: این شناور مجهز به انواع سلاح‌های سبک و سنگین بوده و از سرعت عمل بسیار بالایی برای شناسایی اهداف مورد نظر برخوردار است.

مقابله با قاچاق و مأموریت‌های آموزشی

وحیدی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با تشریک‌مساعی تمامی کشورهای حاشیه دریای خزر تلاش‌ها و اقدامات مطلوبی برای حفظ امنیت و ثبات در این منطقه صورت گرفته است، تصریح کرد: الحاق ناوچه کلاس سینا با نام درفش به منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در همین چارچوب و برای تقویت هر چه بیشتر آرامش و ثبات در دریای خزر و مقابله با قاچاق کالا، مواد‌مخدر و همچنین ماموریت‌های آموزشی صورت می‌گیرد.

وزیر دفاع توانمندی صنایع دریایی وزارت دفاع در طراحی و تولید انواع شناورهای سطحی، زیرسطحی و اثرسطحی را زمینه‌ساز ایجاد صنعت دریایی کاملا مستقل ارزیابی کرد و گفت: امروز با دانش، نبوغ و تجارب ارزشمندی که در این زمینه در اختیار داریم قادر هستیم تمامی نیازمندی‌های نیروهای مسلح در حوزه دفاع دریایی را طراحی، تولید و در اختیار آنها قرار دهیم.

او با تشکر و قدردانی از تعامل بسیار سازنده و همکاری صمیمانه فرماندهان و کارکنان خدوم نیروی دریایی ارتش در خلق تولیدات جدید دریایی تاکید کرد که در سایه این همکاری‌ها صنایع دفاعی کشورمان از پویایی و پیشرفت بسیار مطلوبی برخوردار است. سردار وحیدی در پایان این موفقیت بزرگ را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف و قدرشناس ایران تبریک گفت.

بازدید از ناوشکن جماران2

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پس از به آب انداختن ناوچه درفش به همراه فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مقامات کشوری و لشکری از پروژه ساخت ناوشکن جماران 2 بازدید کردند.

کد خبر 91621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز