همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء،T پنج آذر، پایان رسمی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 را اعلام کرد

 به گزارش خبرنگار اعزامی واحد مرکزی خبر از منطقه عمومی رزمایش، امیرسرتیب خلبان احمد میقانی با اعلام موفقیت آمیز بودن مراحل سه گانه اجرایی این رزمایش مشترک گفت: نیروهای عمل کننده در یگان‌های پدافندی ارتش و سپاه، شامل سامانه‌های راداری و الکترونیکی، سامانه‌های موشکی و سامانه‌های آتش بار با موفقیت به تمامی اهداف از پیش تعیین شده در این رزمایش دست یافتند.

وی افزود: سنجش قابلیت های فنی و ابداعی یگان های پدافند هوایی، کسب مهارت و تجربه در جنگ های الکترونیک و ضد الکترونیک، ارتقاء توان عملیاتی یگان های پدافندی در استقلال عمل تاکتیکی و خود اتکایی در انجام ماموریت های محوله، تعامل و هماهنگی سریع بین یگان های پدافندی ارتش و سپاه و ارزیابی توانمندی های پدافند هوایی در حفظ و تأمین امنیت مناطق حساس و حیاتی کشور از جمله مواردی بود که در این رزمایش گسترده بررسی و ارزیابی شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: پیام این رزمایش بزرگ برای کشورهای دوست و همسایه، پیام صلح و دوستی و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مثابه هشدار و اعلام آمادگی کامل نیروهای مسلح کشورمان در مقابله و دفع هرگونه تهدید احتمالی است.

در سومین و آخرین مرحله از رزمایش مشترک «مدافعان آسمان ولایت2 با شلیک      سامانه‌های موشکی علیه اهداف از پیش تعیین شده، عملکرد این سامانه‌های دفاعی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 2 ، با حضور یگان‌های پدافندی، شکاری رهگیر، موشکی و توپخانه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه و بسیج مردمی و در محدوده بیش از600 هزار کیلومتر مربع از فضای میهن اسلامی در سه مرحله تاکتیکی در پنج روز، با موفقیت و با دستیابی به برنامه‌های از پیش تعیین شده برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری رزمایش «مدافعان آسمان ولایت2» در این مرحله از رزمایش شلیک موشک با سامانه های کاملاً بهینه سازی شده که توانایی درگیری و انهدام هواپیماهای راهبردی ارتفاع بالا را دارد با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

در تمامی مراحل این رزمایش که براساس واقعیت و به منظور مقابله همه جانبه از آسمان مقدس ایران اسلامی در مواقع بحرانی و حساس طرح ریزی و اجرا شد، عملکرد یگان‌های حاضر در رزمایش از جانب هیئت‌های ارزیابی، داوران و کارشناسان نظامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

سنجش قابلیت‌های فنی و ابداعی یگان‌های پدافند هوایی، کسب مهارت و تجربه در    جنگ‌های الکترونیک و ضد الکترونیک، ارتقای توان عملیاتی یگان‌های پدافندی در استقلال عمل تاکتیکی و خود اتکایی در انجام مأموریت‌های محوله، تعامل و هماهنگی سریع بین  یگان‌های پدافندی ارتش و سپاه و ارزیابی توانمندی‌های پدافند هوایی در حفظ و تأمین امنیت مناطق حساس و حیاتی کشور، از جمله مواردی بود که در این رزمایش گسترده مورد بررسی و ارزیابی علمیاتی قرار گرفت.

پیام این رزمایش برای کشورهای دوست و همسایه، پیام صلح و دوستی و برای دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مثابه یک هشدار و اعلام آمادگی کامل نیروهای مسلح کشورمان در مقابله و دفع هر گونه تهدید احتمالی است.

کد خبر 96184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز