همشهری آنلاین: فرمانده‌ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور نیروهای بیگانه در منطقه گفت:

آرایش دشمن در منطقه و اخبار و اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد دشمن قصد دارد جبهه‌ سومی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه بیندازد، ولی به دلیل اقتدار ما نتوانست این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری(ایسنا)، امیر سرتیپ احمد پوردستان، صبح یکشنبه، 10 آبان در مراسم افتتاح دو مدرسه در کوی سازمانی لویزان 3 با طرح این پرسش که  چرا دشمن به جمهوری اسلامی حمله نکرد؟ افزود: به جرات می‌گویم دشمن نتوانست جبهه‌ سوم را علیه ما باز کند؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران اقتدار و توانمندی خود را نشان داده بود.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی دشمنان با اهدافی وارد منطقه شده‌اند و سیاست‌های ژئواکونومیکی را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خود باید بر منابع انرژی دنیا حاکم باشند، پس برای این منظور باید بهانه‌ای پیدا کنند. 60 درصد از منابع انرژی دنیا هم در منطقه‌ی خاورمیانه است و حادثه‌ای به نام 11 سپتامبر بهانه‌ای شد تا آن‌ها وارد منطقه‌ شوند و به افغانستان به بهانه‌ نابود کردن طالبان و به عراق به بهانه مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی حمله کنند.

پوردستان با بیان این که  دشمنان آماده بودند جبهه‌ جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند افزود: آنها با چهار کشور پاکستان، ایران، عراق و سوریه در منطقه مشکل داشتند و آماده بودند جبهه‌ جدیدی نیز علیه ما به راه بیندازند. آرایش نیروهای دشمن در منطقه یک آرایش کاملا نظامی بود و نشان می‌داد قصد دارند جبهه‌ سومی را علیه جمهوری اسلامی ایران باز کنند؛ در واقع اخبار، اطلاعات و رزمایش‌های آنها چنین چیزی را نشان می‌داد، ولی نتوانستند این نقشه را عملی کنند؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را نشان داد.

فرمانده‌ نیروی زمینی ارتش، خاطرنشان کرد: در حالی که همه مسیرهای بازرگانی و علمی بر روی ما بسته شده بود دانشمندان ما به علوم فضایی، ژنتیکی و انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی دست پیدا کردند و این اقتدار سبب شد دشمن نتواند اهدافش را در مورد ما عملی کند.

وی تاکید کرد: این عزت، سربلندی و اقتدار نظامی از اقتدار علمی ما ناشی می‌شود و جایی که زمینه و پایه‌ای برای این کار است، مدارس ما هستند.

پوردستان در ادامه با قدردانی از تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: خیرین مدرسه‌ساز تنها مدرسه نساختند بلکه سنگر ایجاد کردند و جایی را ساختند که مملکت به اقتدار علمی و نظامی برسد. امروز نیروی زمینی ارتش افتخار دارد در کانون خیرین مدرسه‌ساز قرار گرفته و ما بستر لازم را برای همکاری با خیرین مدرسه‌ساز آماده کرده‌ایم.

پوردستان در پایان اعلام کرد: نیروی زمینی ارتش آمادگی دارد در دورترین و محروم‌ترین مناطق کشور زمینه و امکاناتی را فراهم کند تا خیرین مدرسه‌ساز بتوانند به ساخت مدارس اقدام کنند. در این رابطه نیروی زمینی یک نفر را به عنوان مشاور و رابط این نیرو با خیرین مدرسه‌ساز در نظر گرفته است و امیر ترکاشوند در این زمینه عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم دبیرستان دخترانه بهجتیه و مدرسه پسرانه‌ شهید تیموری افتتاح شدند که در مجموع آمادگی‌ تربیت نزدیک به 600 دانش‌آموز را دارند. 

کد خبر 94200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز