همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا از برگزاری دومین رزمایش مدافعان آسمان ولایت با همکاری ارتش و سپاه در مناطق غربی کشور در هفته جاری خبر داد.

به گزارش مهر، امیر احمد میقانی صبح روز شنبه 30 آبان در نشست خبری این رزمایش با بیان این مطلب اظهار داشت: این دومین رزمایشی است که طی مدت 5 روز قرار است با همکاری پدافند هوایی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شود.

میقانی افزود: این رزمایش از جمله رزمایشات سالیانه قرارگاه خاتم است که به صورت دو سویه برگزار خواهد شد.

به گفته وی در این رزمایش بسیاری از مناطق پدافند هوایی و پایگاه‌های هوایی به عنوان دو کشور نارنجی که دشمن فرضی است و کشور آبی به انجام مانور خواهند پرداخت.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا حضور هواپیماهای شناسایی در صحنه عملیات و انجام فیلمبرداری و عکس برداری از صحنه، ورود هواپیماهای اخلال گر در صحنه رزمایش و انجام عملیات اخلالگرانه علیه سامانه‌های الکترونیکی و به طور همزمان جمع آوری اطلاعات از صحنه رزمایش و همچنین مقابله کلیه ابزارهای پدافند با دشمن فرضی و جمع آوری همزمان اطلاعات از صحنه رزمایش را از جمله مراحل این رزمایش بزرگ و گسترده برشمرد.

میقانی برگزاری حمله هوایی و موشکی دشمن فرضی به مناطق حساس و وارد عمل شدن ضد هوایی‌های کشور مدافع و انجام عملیات آتش گرم برای مقابله با دشمن فرضی را از دیگر مراحل این رزمایش بزرگ عنوان کرد.

وی همچنین افزود: این رزمایش اولین رزمایش مشترک گسترده بعد از تفکیک پدافند هوایی خاتم الانبیا از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته میقانی از دیگر ویژگی‌های این رزمایش گسترده بودن وسعت آن است چرا که رزمایش پدافند آسمان ولایت 2 قرار است در 6 هزار کیلومتر مربع برگزار شود.

این رزمایش قرار است در هفته جاری در منطقه نیمه غربی کشور برگزار شود.

کد خبر 95715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز