همشهری آنلاین: دومین مرحله از رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 2 روز سه‌شنبه 3 آذر با آزمایش سامانه‌های راداری و پدافند اختلالات راداری ادامه یافت.

به گزارش مهر، در این مرحله از رزمایش، دشمن فرضی با بهره‌گیری از سامانه‌های نصب شده بر روی هواپیماهای جنگی و استفاده از ایستگاه‌های زمینی و ایجاد اختلالات الکترونیکی، رادارهای اصلی شبکه کشور آبی را مورد اختلال قرار داد.

در ادامه این رزمایش پدافندهای کشور آبی در جهت مقابله با اقدامات دشمن اختلالاتی از انواع راداری، تاکتیکی و استفاده از دیده بان‌های بصری به نحو مطلوبی در جهت برنامه‌های از پیش تعیین شده انجام دادند.

در ادامه این مرحله از رزمایش، با اجرای تاکتیک عدم بهره گیری از رادارهای اصلی و تاکتیکی از شبکه دیده بان بصری در جهت اعلام وضعیت به یگان‌های پدافندی به منظور انجام اقدامات تاکتیکی بهره برداری گردید.

در مرحله دوم رزمایش بزرگ مدافعان آسمان ولایت 2، همچنین با بهره گیری از هواپیمای شکاری، کشف مواضع پدافند هوایی، عکسبرداری از مناطق حساس با اقدامات پدافند غیرعامل همچون اختفا، پراکندگی، ایجاد سازه و جابجایی نیز انجام شد.

هواپیماهای دشمن همچنین با استفاده از سامانه های اختلالاتی دست به ایجاد اختلال در سامانه های راداری کشور آبی زدند که با فعالیت پدافند کشور آبی فعالیت های اختلالاتی دشمن خنثی شد.

در این مرحله، رهگیری توسط هواپیماهای اسکرامبل و سامانه موشکی ارتفاع متوسط کشور آبی علیه هواپیماهای شکاری بمب افکن کشور نارنجی در منطقه رزمایش انجام شد.

پس از انجام موفقیت آمیز مرحله دوم رزمایش مرحله سوم این رزمایش بزرگ مدافعان آسان ولایت 2 فردا آغاز خواهد شد.

کد خبر 96008

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز