همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مطحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه احزاب ایران گفت دلسوزان نظام در معرض آزمایش بزرگی هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با مهم دانستن دغدغه‌های احزاب در کشور، یکی از بزرگترین آرزوهای مبارزان در پیش و پس از انقلاب اسلامی را حفظ و ارتقاء جایگاه الهام‌بخش اسلام خواند و افزود: تبلیغات گسترده‌ای که امروز علیه کارآمدی و الهام‌بخشی دین مبین اسلام صورت می‌گیرد، وظیفه همه دلسوزان و وفاداران به نظام و انقلاب را دوچندان می‌کند و همه ما موظفیم به گونه‌ای رفتار کنیم که عملکرد نادرست هیچ کس به پای اسلام نوشته نشود و خدای ناکرده هیچ کدام ما حجاب اسلام نشویم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری یکی از اهداف بلند سند چشم‌انداز 20 ساله کشور را الهام‌بخشی اسلام و قرآن برای ایران و منطقه خواند و تاکید کرد: در برهه حساس کنونی همه دلسوزان نظام در معرض آزمایش بزرگی هستند و باید نهایت تلاش خود را به کار ببندیم که از آن سربلند بیرون بیاییم.

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر این‌که در حال حاضر جز حفظ نظام و منافع کشور و مردم و همچنین دفاع از اسلام به عنوان اداره‌کننده کشور آرزویی نداریم، تصریح کرد: بزرگترین آرزوی من این است که اهدافی که پیشتازان انقلاب در بدترین شرایط به دنبال آن بودند پیگیری شود.

وی با اشاره به جنجال‌آفرینی برخی رسانه‌ها درباره سخنانش در اجلاس خبرگان رهبری درباره طرح برخی افراد دلسوز و خیرخواه گفت: متاسفانه برخی افراد و رسانه‌ها که خود را در بهشت‌ برین می‌بینند شتابزده درباره این اظهارات عکس‌العمل نشان دادند، ولی باید متذکر شوم افرادی دلسوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد دهنده این طرح به اینجانب بودند که مورد موافقت بنده نیز قرار گرفت و قرار است نتایج آن به زودی در دیداری که با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش وظیفه احزاب کشور را در شرایط کنونی خطیرتر از گذشته خواند و تاکید کرد: منطق و تجربه بشری نشان می‌دهد اگر قرار است کشور با انتخابات و رای مردم اداره شود، بدون احزاب قدرتمند و برنامه‌دار امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری احزاب را پیش‌برنده و ضربه‌گیر نظام خواند و با تاکید بر این که هیچ چیز جای احزاب را در اداره کشور نمی‌تواند بگیرد، تاکید کرد: خانه احزاب می‌تواند در نبود احزاب نیرومند در کشور در حل بسیاری مسائل و مشکلات کشور کارساز و موثر باشد.

در ابتدای این دیدار سیدحسین موسوی تبریزی دبیر کل خانه احزاب و همچنین آقایان کاشفی، کنعانی مقدم، صفرزاده، یحیوی، شیخیانی، مرتضوی و فاطمه راکعی برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی این تشکل با تشریح مسائل و تحولات کشور در شرایط حساس کنونی،‌ دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را درباره حوادث اخیر و نحوه برخورد با آن و نیز شرایط حساس احزاب کشور بیان کردند و خواستار استفاده از ظرفیت‌های هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از این شرایط شدند.

کد خبر 91445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز