گروه شهری: نخستین مرکز کنترل ترافیک محلی درغرب شهر تهران به بهره‌برداری رسید

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران همچنین خبر داد: مراکز کنترل ترافیک محلی دیگری در جنوب، شرق و شمال تهران طی 3 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

از سوی دیگر معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران دیروز در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: 40 دوربین مناطق 21، 22، 9، 17، 18 و 5 را تحت پوشش قرار خواهد داد.

جعفر تشکری هاشمی در توضیح امکانات وسیع و قابلیت‌های فناوری گسترده‌ای که در اینگونه مراکز محلی ترافیکی به‌کار گرفته شده است به دوربین‌های نظارت تصویری، چراغ‌های هوشمند و تابلوهای متغیر خبری اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه براین کار نصب سیستم‌های ثبت وقایع، SCATS و نقشه پویای مدیریت ترافیک تهران (TMIS) را نیز در دست داریم که باعث افزایش دقت و سرعت عمل در برخورد با حوادث و مواقع اضطراری است.

بنابر این گزارش، حجت‌الله بهروز مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک نیز با بیان اینکه تهران به 450 کیلومتر فیبر نوری مجهز است گفت: با این وصف محدودیتی برای ایجاد مراکز محلی ترافیک در نقاط مختلف تهران وجود ندارد.

به گزارش همشهری، مرکز کنترل ترافیک اصلی واقع در خیابان ایرانشهر 15 سال قدمت داردو ترافیک در تمام سطح شهر به وسیله 450 دوربین و 380 تقاطع هوشمند کنترل می‌شود.

اما مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک معتقد است با تفویض اختیاراتی از این دست به‌دنبال نظارت دقیق تری بر ترافیک و حوادث سطح هر منطقه از شهر هستیم. وی ادامه داد: در گذشته تجربه خاص مراکز کنترل ترافیک به‌صورت تخصصی در تونل رسالت و خطوط تندرو وجود داشته است اما کنترل محلی سابقه نداشته و به‌عنوان نخستین تجربه امیدواریم نتایج بسیار خوبی را به‌دنبال داشته باشد.

به گفته بهروز، مرکز کنترل ترافیک محلی غرب تهران، تاثیر زیادی بر کنترل ترافیک محدوده غرب شهر خواهد گذاشت به‌طوری که می‌توان ورودی و خروجی‌های غربی تهران را نیز در این مرکز تحت نظارت و کنترل داشت.

کد خبر 91398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز