مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: 4 مرکز کنترل ترافیک محلی در تهران راه‌اندازی می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: این اقدام با هدف تمرکز زدایی و تفویض اختیارات به مناطق و همچنین نظارت بهتر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

هاشمی تشکری افزود: مراکز کنترل ترافیک محلی در مناطق 1، 4، 5 و 15 شهرداری تهران ایجاد و راه‌اندازی خواهد شد که هر یک از این مراکز،  معین مناطق همجوار خود نیز خواهد بود.

وی ادامه داد: به‌طور مثال مرکز کنترل ترافیک منطقه 15 مناطق جنوبی شهر تهران از جمله مناطق 14، 16، 19 و 20 را تحت پوشش قرار می‌دهد و کنترل و نظارت بر وضعیت ترافیک این مناطق در مرکز کنترل محلی منطقه 15 صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: اما مناطق مرکزی شهر تهران از قبیل مناطق 7، 6، 11، 12و 9 همچنان در مرکز کنترل ترافیک تحت نظارت و کنترل قرار خواهند داشت.

هاشمی  تشکری خاطرنشان کرد: مراکز کنترل ترافیک محلی مناطق 4 و 5 شهرداری تهران که محدوده شرقی و غربی شهر را تحت کنترل و نظارت قرار خواهند داد تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: در مراکز کنترل ترافیک محلی همانند مرکز کنترل ترافیک، وضعیت ترافیک به وسیله دوربین‌های نظارت تصویری و اطلاعات سیستم‌های هوشمند SCAT به‌صورت شبانه روزی تحت کنترل و نظارت قرار خواهد داشت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: مراکز کنترل ترافیک محلی، به سالن مانیتورینگ و سالن تجزیه و تحلیل مجهز خواهند بود و امکان استقرار نمایندگان دستگاه‌های مختلف و مؤثر در کنترل ترافیک و حوادث مختلف مانند ماموران راهنمایی و رانندگی، آتش‌نشانی، اورژانس، نیروهای خدمات شهری و... در این مراکز وجود دارد.

هاشمی تشکری تصریح کرد: با ایجاد مراکز کنترل ترافیک محلی علاوه بر اینکه کنترل و نظارت دقیق‌تری بر وضعیت ترافیک صورت خواهد گرفت، درهنگام بروز هرگونه حادثه، اعزام و رسیدگی نیروهای امدادی مانند اورژانس وآتش‌نشانی با سرعت بیشتر امکان پذیر می‌شود و نیروهای خدمات شهری نیز در سطح مناطق می‌توانند رسیدگی بهتر و بیشتری نسبت به مشکلات داشته باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کنترل تمام مناطق شهر تهران به وسیله 450 دوربین نظارت تصویری و 350 تقاطع هوشمند در مرکز کنترل ترافیک صورت می‌گیرد که با ایجاد مراکز کنترل ترافیک محلی ضمن تفویض اختیارات می‌توان نظارت دقیق‌تر و بهتری بر وضعیت ترافیک در تهران داشت.

کد خبر 88414

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز