مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

شورای‌عالی ترافیک درصورت قبول طرح تغییرساعات کاری که ازسوی شهرداری تهران مطرح شده حداقل 15 درصد به کاهش ترافیک نسبت به سال قبل کمک خواهد کرد.

جعفر تشکری هاشمی در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران «1888» گفت: براساس این پیشنهاد، ساعت کار نیروهای نظامی و انتظامی 6 صبح، ادارات و نهادهای عمومی 7 صبح، مدارس و مراکز آموزشی 8 صبح و بازاریان 9:30 صبح درخواست شده است.

با این تقسیم‌بندی معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران می‌گوید: زمان اوج سفرها را توزیع کرده‌ایم تا بدین ترتیب همه مردم در یک ساعت مشخص از منزل خارج نشوند و در عین حال ساعت اوج ترافیک به سه و نیم ساعت توزیع می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی ازخبرنگاران درباره علت لغو یکطرفه شدن خیابان آفریقا گفت: از ابتدا نیز هیچ اصراری به یکطرفه شدن خیابان آفریقا نداشتیم ومعتقدیم اگر بخش‌هایی از خیابان آفریقا یکطرفه می‌شد، شرایط بهتری داشتیم.

وی با اشاره به نرم‌افزارهای مدلسازی ترافیک خیابان آفریقا خاطرنشان کرد: این نرم‌افزارها بهبود جزئی را نشان می‌داد و در روز اول اجرای این طرح مشخص شد که موارد تئوری با اجرای اصلی آن تفاوت دارد و در اجرای آزمایشی نتایج مورد نظر اولیه حاصل نشد.

جلسه ویژه با مدارس خیابان ولیعصر

تشکری هاشمی دربخش دیگری ازسخنان خود گفت: با تمامی مدارس حاشیه خیابان «ولیعصر» جلسات مشترک داشته‌ایم و نحوه استقرار خودروها، چگونگی تردد آنها، محل پارک و ورود به محدوده مدارس را پیش‌بینی کرده‌ایم، اما با توجه به حذف پارک حاشیه‌ای خیابان «ولیعصر» به هر صورت مشکلاتی برای پارک این خودروها به‌وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: اما پیشنهاد شده که مدارس محل پارک داخل مدرسه را تا حد امکان برای خودروهای مرتبط با دانش‌آموزان و والدین آنها درنظر بگیرند.

معاون ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: ورودی‌هایی را در خطوط ویژه برای تردد خودروها به مدارس باز گذاشته‌ایم، اما سرویس‌های مدارس نباید در خطوط ویژه تردد کنند.

وی همچنین از به‌کارگیری حدود 8 هزار دستگاه اتوبوس با 100 درصد ظرفیت در شروع سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: تعداد ناوگان به کار گرفته شده در خط ویژه خیابان ولیعصر در حال حاضر کفایت می‌کند، اما در ساعات اوج ترافیک این اتوبوس‌ها به حداکثر ظرفیت ممکن خود می‌رسند و چنانچه در آینده نیاز بیشتری باشد از ناوگان جدید استفاده خواهیم کرد.

تشکری هاشمی در عین حال از ورود 25 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید ظرف 2 هفته آینده به تهران خبر داد و گفت: این اتوبوس‌ها پس از ترخیص از گمرک در مسیر خط ویژه خیابان ولیعصر فعال خواهند شد.

تمهیدات شهرداری برای عید فطر

معاون حمل ونقل وترافیک شهرداری تهران با تاکید براین که قطعا امکانات موجود در محدوده خیابان «انقلاب» و «دانشگاه تهران» در مقایسه با «مصلای تهران» نیست، اظهار کرد: مرجع تصمیم‌گیرنده محل برگزاری نماز عید سعید فطر شهرداری تهران نبوده است، اما شهرداری با تمام بضاعت برای برگزاری هر چه بهتر نماز عید تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: مصلای تهران پارکینگ‌های بزرگ، فضای باز و ایستگاه‌های متروی همجوار با محل نماز را به‌عنوان موقعیت‌های مناسب داشت که در حال حاضر برای برگزاری نماز در دانشگاه تهران این امکانات فراهم نیست.

معاون ترافیک شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در رابطه با تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری نماز عید سعید فطر و راهپیمایی روز «قدس» ادامه داد: 2هزار دستگاه اتوبوس از مساجد و محلات پرتراکم شهر تهران اقدام به جابه‌جایی شهروندان خواهند کرد و در حد فاصل متروهای مسیر و محل نماز فعال خواهند بود؛

همچنین 500 دستگاه خودروی ون برای جابه‌جایی شهروندان در محدوده‌هایی که اعمال محدوده‌های ترافیکی برای خودروهای شخصی خواهد بود، فعال می‌شوند. از سوی دیگر متروی تهران نیز به شهروندان در این روز خدمات رایگان می‌دهد.

وی یادآور شد: خیابان «مفتح» از شرق، خیابان «کارگر» از غرب، خیابان «جمهوری» از جنوب و خیابان «فاطمی » و «مطهری» از شمال محدوده‌های اعمال محدودیت برای خودروهای شخصی خواهد بود.

همچنین یک گروه دیگر از اتوبوس‌ها شهروندان را از ساعات اولیه صبح روز عید سعید فطر از محل‌های تعیین شده در محلات و میادین به سمت محل برگزاری نماز عید فطر منتقل خواهند کرد.

حق شارژ اتوبوس‌های خصوصی

معاون ترافیک شهردار تهران در پاسخ به سؤالی در رابطه با اعتراض تعدادی از رانندگان اتوبوس بخش خصوصی نسبت به حق‌شارژها و نداشتن قرارداد، توضیح داد:  تعدادی از رانندگان اتوبوس بخش خصوصی 10 ماه است که اقساط اتوبوس خود را پرداخت نکرده‌اند و تصور می‌کنند که اقساط خودرو جزء حق شارژ آنها محسوب می‌شود که این تصور اشتباه است و رانندگان نیز باید به تعهدات قانونی خود عمل کنند.

در عین حال شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند هیچ وجهی را بیش از حق شارژ دریافت کنند و قطعا بدهی اقساط اتوبوس‌ها از محل 5/17 درصد جزء حق شارژ محسوب نمی‌شود.

کد خبر 90496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز