چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرا نشده است، گفت: اجرای اصل 44 نظاماتی دارد و باید متوازن به جلو حرکت کرد.

دکتر علی لاریجانی در نشست صمیمانه با صاحبان صنایع و معادن استان قم گفت: باید سازوکار اجرایی مناسب‌تری برای صاحبان صنایع و معادن فراهم کرد.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی دچار کاستی‌هایی هستند که رفع آن نیازمند سرمایه‌گذاری زیربنایی است.  لاریجانی همچنین بر اجرای صحیح اصل 44 تاکید کرد و گفت: اجرای این اصل مسئله تفننی نیست، بلکه عزم جدی می‌طلبد و راهی برای توسعه کشور است.

وی ادامه داد: برای اجرای اصل 44 باید تسهیلات لازم ایجاد شود و در این راه کل نظام درگیر است. رئیس مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه اصل 44 قانون اساسی به درستی اجرا نشده است، گفت: در اجرای این اصل در برخی جاها پیشرفت و در برخی جاها پسرفت داشته است. به‌طور مثال در موضوع سهام عدالت با دید باز عمل شده است.

لاریجانی با اشاره به نظارت‌های مجلس بر اجرای این اصل یادآور شد: اجرای اصل 44 نظاماتی دارد و باید به‌صورت متوازن حرکت و زمینه‌های آن را فراهم کرد. وی با اشاره به شرایط بحران مالی جهان تصریح کرد: باید اقداماتی از نظر اجرایی برای صیانت از بخش صنایع انجام داد و بانک‌ها نیز با نگاه به شرایط حساس کشور باید به این بخش نظر کنند.

نماینده مردم قم در مجلس، بخشی از مشکلات صنایع را مربوط به‌وجود قوانین مزاحم دانست و گفت: این قوانین، فضای کسب و کار را متاثر کرده و نیاز به بازنگری دارد.

لاریجانی با بیان اینکه عدالت در مورد بخش خصوصی رعایت نشده است،تأکید کرد: عدالت این نیست که بخش دولتی فربه شود، بلکه عدالت این است که بخش خصوصی بتواند رقابت منطقی در همه حوزه‌ها با بخش دولتی داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: بحث توجه ویژه به یک بخش نیست، بلکه نوع تسهیلات و حمایت‌ها و ایجاد فضای مطلوب برای کسب و کار است. لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: فصل بازی‌گوشی‌های سیاسی نیست، آنچه هست همه باید در جهت سیاست‌های کلی نظام حرکت کنیم؛ ما هم در مجلس پیگیر آن هستیم.

کد خبر 91115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز