همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه 8 شهریور مجلس که به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس جمهور می‌پردازد گفت: قطعاً نمایندگان مجلس در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، شاخصه‌های شهید باهنر و رجایی را در نظر می‌گیرند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی لاریجانی افزود: امروز 8 شهریور به نام روز مبارزه با تروریسم نام گذاری شده است، این روز مصادف است با شهادت دو اسوه دیانت و سیاست شهید باهنر و شهید رجایی.

وی گفت: به ارواح مطهر آن دو عزیز درود می فرستیم، و معتقد هستیم فکر و سلوک معنوی و سیاسی آن‌ها به عنوان نماد دولتمردان صالح نظام جمهوری اسلامی ایران راهگشای همه خدمتگزاران راستین مردم خواهد بود.

لاریجانی افزود: اگر آمریکا و غرب مبارزه با تروریسم را از این نقطه آغاز می‌کردند در باتلاق سال‌های اخیر دچار نمی‌شدند و روشن است این وضعیت نتیجه رفتار دوگانه آنان است.

رئیس مجلس گفت: همزمانی سالگرد شهادت این دو بزرگواران با آغاز بررسی مجلس به وضعیت وزرای پیشنهادی جهت رأی اعتماد را به فال نیک می گیریم.

لاریجانی افزود: قطعاً نمایندگان محترم با شاخصه‌های این دو شهید گرانقدر یعنی مردمی زیستن و رسوخ در پایبندی و استواری در آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه و کارآمدی و عقلانیت اسلامی به اظهار نظر در برنامه دولت و اعضای محترم آن می‌پردازند.

وی گفت: به یاد داریم که امام (ره) فرمود "عقل رجایی بیشتر از علم او بود"، این عقلانیت که معطوف است به تدبیر و مصالح عامه مسلمین، ویژگی‌ای است که مدیران ارشد نظام را در طریقی قرار می‌دهد که در سخنان بسیار ارزشمند اخیر مقام معظم رهبری تبلور داشت و توجه دادند مصلحت گرایی به معنای تقابل با حقیقت گرایی نیست بلکه عقلانیت اسلامی این دو را در یک راستا تبیین می‌کند.

رئیس مجلس افزود: نگاه نافذ رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای دامت برکاته در مسائل اصلی و فرعی مناقشات اخیر و رسیدگی جدی به برخی جرایم رخ داده که فرمودند جنایت بود و سپهر همگرایی و وحدت ملی که لازمه شرایط فعلی کشور است به درستی همه مؤلفه‌های مهم جهت راست نمودن امورات فعلی کشور را مشخص کرده است و چهره عدالت اسلامی را به نیکویی نشان داد که ظلم چه در سطح ملی و چه در سطح افکار از دید تیزبین رهبری ناپیدا نخواهد بود.

لاریجانی گفت: به راستی بیانات ایشان و دستورات معظم له فضای جدیدی از امیدواری را در کشور تدارک دید و از حضرت ایشان سپاسگزاریم و از قوه قضائیه می‌خواهیم با همین ترازو به همه وجوه جرایم و تخلفات جریانات اخیر رسیدگی نماید.

وی افزود: حضور رئیس جمهور محترم و اعضای پیشنهادی هیأت دولت را به خانه ملت ارج می‌نهیم و امیدواریم در این بررسی دقیق و دوستانه همه نمایندگان محترم و همه میهمانان عزیز با متانت و بردباری به همه مصالح توجه نمایند و بحث‌ها شکل واکاوی برادرانه داشته باشد و خواهشمندیم همگان آیین نامه مجلس و نظامات جاری در این امر را با اخلاق اسلامی پیگیری نمایند.

لاریجانی گفت: مدیریت مجلس شورای اسلامی در این چارچوب زمان لازم برای طرح مباحث طرفین را فراهم خواهد نمود تا ان شاء الله انتخاب احسن صورت پذیرد.

کد خبر 89009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز