سه‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰
۰ نفر

مهدی ربوشه: حتما طنز تلخی بود؛ اینکه برادر بزرگتر محمد حسن انصاری‌فرد به خاطر راه‌آهن به سختی مورد غضب هواداران پرسپولیس قرار گرفت تا جایی که هواداران یکصدا در طول بازی و حتی بعد از به ثمر رسیدن گل نجات‌دهنده وسلی، علیه مدیر عامل شعارهایی را سر دادند.

تیم  برادر کوچکتر عباس انصاری‌فرد، موقعیت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را به خطر انداخته است. از سویی دیگر پرسپولیس در کمترین فاصله زمانی تا رویارویی با حریف دیرینه خود یعنی استقلال در متن بحران گام برمی‌دارد. آنها در دو هفته اخیر دو بار در بازی‌های خانگی خود متوقف شده‌اند؛ مقابل شاهین‌بوشهر و راه‌آهن. این در حالی بود که سرخپوشان پایتخت در بازی با راه‌آهن در دقایق پایانی برای فرار از باخت تلاش می‌کردند. این اتفاق هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی را آنقدر عصبانی کرده بود که تقریبا هیچ یک از اعضای پرسپولیس را از اعتراض‌های شدید خود بی‌نصیب نگذاشتند. شاید کمترین تبعات توقف سرخپوشان در بازی مقابل راه‌آهن این بود که هواداران یکصدا خواستار برکناری عباس انصاری‌فرد از سمت مدیرعاملی این باشگاه شدند و علیه وی شعار دادند.

 تصمیمات تازه کرانچار

سرمربی پرسپولیس پس از توقف مقابل شاهین بوشهر با انتقادهای فراوانی روبه‌رو شد؛ انتقادهایی که همه آن به حضور برخی بازیکنان از جمله میثم بائو، حسین بادامکی و محمد پروین در ترکیب ثابت پرسپولیس برمی‌گشت. وی بالاخره تصمیم گرفت جابه‌جایی‌هایی را در ترکیب تیمش به وجود بیاورد؛ تغییراتی که پرسپولیس را به‌خصوص در نیمه اول متفاوت نشان می‌داد هرچند که آنها همچنان در خط‌حمله بی‌تاثیر ظاهر شدند.

البته دلیل این امر نیز روشن بود. هافبک‌های این تیم هرگز در جریان بازی نتوانستند در نقش بازیساز ظاهر شوند؛ کاری که علی کریمی در فصل گذشته به راحتی آن را انجام می‌داد. در واقع اصلی‌ترین نکته فنی پرسپولیس در بازی‌های اخیر این است که آنها در میانه میدان هرگز نتوانسته‌اند جای خالی کریمی را پر کنند. اگرچه کریم باقری با تعصب خاصی برای سرخپوشان بازی می‌کند اما تنها این مسئله به پرسپولیس کمک نمی‌کند که شرایط فنی خود را بهبود ببخشد.

جالب‌تر اینکه در پایان بازی فرخزادی، عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای تاکید کرده است: «ما اشتباه کردیم. نباید علی کریمی را از دست می‌دادیم.»اما تغییرات کرانچار در بازی با راه‌آهن بی‌تاثیر هم نبود. او مهدی شیری را به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب تیمش قرار داد و البته دو تعویض تاثیرگذار داشت. وسلی را به بازی آورد. بازیکنی که در لحظات پایانی بازی گل نجات‌بخش سرخ‌ها را به ثمر رساند و محمد پروین نیز دیگر تعویضی بود که توانست برای دقایقی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. با همه این حرف‌ها کرانچار می‌توانست در نیمه دوم به‌خصوص بعد از دریافت گل اول، سیستم پرسپولیس را تغییر دهد.

شاید اگر او وسلی را زودتر به بازی می‌آورد و البته با سیستم 3-3-4 کار را دنبال می‌کرد راه‌آهن بیش از پیش تحت فشار قرار می‌گرفت. اما همه چیز طوری پیش رفت که وقتی بازیکنان زمین را ترک می‌کردند، هواداران اقدام به تشویق راه‌آهن کردند و علیه بازیکنان و مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شعار دادند.

واکنش کرانچار

 «بازی خوبی بود. تنها نداشتن یک تمام‌کننده حرفه‌ای باعث توقف ما شد.» این واکنش کرانچار برای کمتر کسی قانع‌کننده است. اما به نظر می‌رسد بیش از آنکه وی در پرسپولیس تحت فشار باشد، مدیرعامل این باشگاه در نوک پیکان انتقادها قرار گرفته است.سرمربی پرسپولیس که تصمیمات جدیدش در ترکیب تیم را بی‌اثر می‌دید، دراین‌باره تاکید کرد: «17 سال است مربی هستم و با تجربه‌ای که به دست آورده‌ام، معتقدم  نیازی ندارم در خصوص مسائل فنی با مسئولان باشگاه مشورت کنم.»

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اعتراض هواداران تصریح کرد: «این رفتارها و عکس‌العمل‌ها طبیعی است. آنها برخورد بدی با ما نداشته‌اند. حق دارند ناراحت باشند. می‌خواهم بگویم حتی در اروپا هم اگر تیمی چنین وضعیتی داشته باشد، هواداران آن تیم دست به اعتراض می‌زنند.» سرمربی پرسپولیس اذعان داشت که در بازی‌های آینده تیمش، نتایج بهتری را کسب خواهد کرد.

 انصاری‌فرد تغییر می‌کند؟

عباس انصاری‌فرد چهره جنجالی دیدار پرسپولیس مقابل راه‌آهن بود. اگرچه بیش از 90 دقیقه روی سکوها نشست و با استرس خاصی بازی را دنبال می‌کرد. در حالی که خیلی‌ها از بازگشت قریب‌الوقوع حبیب کاشانی به معادلات مدیریتی باشگاه پرسپولیس خبر می‌دهند یک منبع آگاه این موضوع را فعلا عملی نمی‌داند و می‌گوید: «کاشانی حداقل تا قبل از شهرآورد بزرگ پایتخت، قصد ندارد مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس را بر عهده بگیرد.

این در حالی است که سازمان تربیت بدنی هنوز درباره برکناری عباس انصاری‌فرد موضع‌گیری رسمی نداشته است. اما آخرین خبرها حاکی از آن است که حبیب کاشانی علاقه‌مند است به عنوان رئیس فدراسیون دوباره به فوتبال برگردد. از این گذشته اگر اصرار رئیس سازمان ورزش درباره مدیرعاملی وی در پرسپولیس شدت بگیرد، او به طور حتم تا قبل از شهرآورد حساس پایتخت این سمت را نمی‌پذیرد.

اما شرایطی که در ورزشگاه آزادی پیش آمد، باعث شده تا مسئولان سازمان ورزش با جدیت و حساسیت خاصی به ضرورت تغییرات در درون باشگاه پرسپولیس بیندیشند. این وضعیت به حدی رسید که عباس انصاری‌فرد مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که در جایگاه ویژه استادیوم آزادی حضور داشت، حتی هنگام خروج آخرین نفرات جایگاه هم نمی‌توانست آنجا را ترک کند.

هواداران بسیاری مقابل در خروجی ازدحام کرده و به او اعتراض می‌کردند. انصاری‌فرد در نهایت با کمک چند نفر از همراهانش و نیروهای حراست استادیوم، ورزشگاه را ترک کرد. با این حال تماشاچیان راضی نشده و با ورود به محوطه بیرونی استادیوم در اطراف انصاری‌فرد ازدحام کردند. وی روز گذشته  به فارس گفت: «تماشاگران هر قدر دوست دارند توهین کنند و شعار بدهند.»او در حالی شرایط را علیه خودش می‌بیند که تعداد حامیانش در باشگاه نیز کم است. 

کد خبر 90936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز