گروه سیاسی: هیاتی از سوی رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری برای حضور در مراسم ختم ماموستا شیخ الاسلام و ابراز همدردی با خانواده ماموستا برهان عالی در استان کردستان حضور پیدا کردند.

سیدرضا تقوی به‌عنوان سرپرست هیاتی که از سوی مقام معظم رهبری در مراسم ختم ماموستا شیخ‌الاسلام حضور پیدا کرده بود، گفت: من اینجا ماموریت دارم که سلام و تسلیت مقام معظم رهبری را به خانواده شهیدان ترورهای اخیر کردستان و مردم کردستان ابلاغ کنم. به گزارش ایسنا، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: نیروها و دستگاه‌های امنیتی، وظایفی در پیگیری این حوادث دارند که آن را انجام می‌دهند و حتما جواب اینگونه اقدامات تروریستی داده خواهد شد.

وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان در اردیبهشت ماه امسال گفت: دشمنان درصددند که انتقام اخلاص‌ها و احساسات پرشور مردم این استان را که در جریان سفر مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرد بگیرند و در واقع دشمنان می‌خواهند از مردم کردستان انتقام بگیرند وگرنه ماموستا چه گناهی کرده بود که اینگونه وی را ترور کردند.

سیدرضا تقوی در ادامه، پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب را به مناسبت شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام قرائت کرد. اسماعیل نجار، استاندار کردستان نیز در این مراسم پیام تسلیت رئیس‌جمهوری را به مناسبت شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام قرائت کرد.

در ادامه مراسم ختم ماموستا شیخ الاسلام که در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، همچنین محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری، حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود زریبافان رئیس بنیاد شهید، آیت‌الله تسخیری رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جمع دیگری از مسئولان محلی این منطقه حضور داشتند.

ماموستا شیخ الاسلام، شب جمعه از ناحیه سر مورد اصابت 2گلوله قرار گرفت و شهید شد. پیش از او ماموستا برهان عالی از روحانیون با نفوذ این استان به شهادت رسیده بود.

تشکیل هیأت بررسی

محمد رضا رحیمی که خود زمانی استاندار  کردستان بود روز گذشته در حاشیه مراسم ختم ماموستا شیخ الاسلام  اذعان داشت: به‌زودی هیاتی از سوی دولت به سرپرستی وزیر کشور به کردستان اعزام می‌شوند تا ریشه‌های اقدامات تروریستی اخیر را بررسی کنند.  معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: برادرانی از سپاه نیز در این هیات حضور خواهند داشت. 

سیدرضا تقوی و محمدرضا رحیمی نمایندگان رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری عصر شنبه  در جمع خانواده شهید ماموستا برهان عالی امام جمعه موقت سنندج که هفته گذشته در یک اقدام تروریستی به شهادت رسیده بود حضور پیدا کردند. تقوی و رحیمی همچنین با 2 تن از قضات دادگستری که مورد سوء قصد تروریست‌ها قرار گرفته و مجروح شده بودند، در بیمارستان ‌ملاقات کردند.

صحبت از سرنخ

وزیر اطلاعات نیز در حاشیه سفر خود به کردستان گفت: نیروها و دستگاه‌های مربوطه در پیگیری این حوادث فعال شده‌اند و ان‌شاء‌الله خیلی زود به نتیجه خواهند رسید. حیدر مصلحی در پاسخ به این سؤال که تا‌کنون به چه سرنخ‌هایی دست پیدا کرده‌اید، گفت: نمی‌توانم در مورد سرنخ‌ها صحبت کنم، بالاخره معلوم است که دست استکبار پشت قضیه است و برنامه‌ریزی می‌کنند.

پیام تسلیت

رئیس قوه قضاییه در پیامی شهادت ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. در پیام صادق آملی لاریجانی آمده است: در آستانه روز جهانی قدس دست ناپاک عوامل صهیونیسم و امپریالیسم یکبار دیگر به خون پاک تنی از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغشته شد.

ترورهای اخیر در استان کردستان خصوصاً شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده محترم مردم دلیر کردستان در مجلس خبرگان رهبری حکایت از اوج زبونی و درماندگی دشمنان مشترک اسلام و مسلمین دارد.

همچنین محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی شهادت ماموستا شیخ الاسلام را تسلیت گفت.مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز پیام تسلیتی در این باره صادر کرد.

کد خبر 90826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز