جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه سیاسی: پیکر شهید ماموستا شیخ‌الاسلام نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری بعد از اقامه نماز جمعه سنندج تشییع شد.

ماموستا محمد شیخ‌الاسلام که توسط افراد ناشناس در سنندج به شهادت رسیده بود، بعد از اقامه نماز ظهر از جلوی مسجد جامع شهر سنندج تشییع و سپس به خاک سپرده شد.

در پی این حادثه، رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت این حادثه و ترور هفته گذشته که منجر به شهادت ماموستا ملا برهان عالی از امامان جمعه کردستان شد، 2 روز عزای عمومی اعلام کرد.

تسلیت اهالی بهارستان

همچنین هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به همین مناسبت شهادت نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری را تبریک و تسلیت گفت.به گزارش خانه ملت، متن پیام تسلیت هیات رئیسه مجلس به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون.

ماموستا محمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در 2دوره مجلس خبرگان رهبری و رئیس هیات افتای رهبری در استان و استاد دانشگاه فقه امام شافعی و امام جماعت مسجد سیدالقدس سنندج به دست گروهی ناشناس از ایادی دشمن به شهادت رسید.

شهادت این دانشمند فقید و عالم ربانی و مبارز خستگی‌ناپذیر را به مقام معظم رهبری و مردم هوشیار و ولایت‌مدار کردستان تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم. از طرف رئیس، نواب رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی.

ترورهای زنجیره‌ای

این ترور که چهارمین ترور در 2هفته اخیر است، برای بار دوم نام شهیدی را به شهیدان کردستان افزود. در تحلیل فرمانده انتظامی استان کردستان به احتمال زیاد، این 3 حادثه با یکدیگر مرتبط است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم قائد رحمتی در حاشیه روز جهانی قدس به خبرنگاران رسانه‌های استانی کردستان گفت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و همچنین اطلاعات موجود، ترورهای صورت گرفته در 10 روز اخیر در استان کردستان به هم مرتبط هستند.

او ادامه داد: کمیته‌ای ویژه توسط دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی استان کردستان تشکیل شده و موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد که به محض کسب اطلاعات موثق موضوع به مردم منعکس خواهد شد. فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: تا‌کنون هیچ گروه و جریانی مسئولیت ترورهای صورت گرفته 10 روز گذشته در استان کردستان را بر عهده نگرفته است.

چهارمین ترور، دومین شهید

از 15 شهریور ماه سال‌جاری تاکنون 4‌مورد ترور در کردستان روی داده که ابتدا یکی از قضات دادگستری سنندج در چهار‌راه انقلاب هدف اصابت گلوله قرار گرفت ولی از این حادثه جان سالم به در برد.

در مورد دوم که شنبه هفته گذشته روی داد، ماموستا برهان عالی از ائمه جمعه سنندج و از اعضای شورای افتای مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور نیز در جلوی منزل خود هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

در حادثه سوم که سه‌شنبه هفته گذشته روی داد، یکی دیگر از قضات دادگستری کردستان در میدان بسیج هدف اصابت گلوله افراد ناشناس قرار گرفت و از این حادثه جان سالم به در برد.

در حادثه آخر نیز شب گذشته و راس ساعت 20 ماموستا محمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در جلوی مسجد سید قطب سنندج و بعد از اقامه نماز مغرب هدف اصابت یک گلوله قرار گرفت و  به درجه رفیع شهادت رسید.

رئیس مجلس خبرگان تسلیت گفت

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیام تسلیتی به مناسبت شهادت نماینده کردستان در این مجلس، آن را نشان از دور تازه توطئه دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای القای تفرقه مذهبی بین صفوف به هم فشرده مردم خواند.

در این پیام آمده است: شهادت مظلومانه عالم بزرگوار ماموستا شیخ‌الاسلام، نماینده مردم شریف کردستان در مجلس خبرگان رهبری باعث تأسف و تالم خاطر گردید.

این حرکت تروریستی در کنار ترورهای دیگری که طی روزهای اخیر در استان کردستان انجام شده است، نشانگر دور تازه توطئه دشمنان اسلام و ایران اسلامی برای القای تفرقه مذهبی بین صفوف به هم فشرده مردم در پایبندی به وحدت ملی و انسجام اسلامی است تا با کوبیدن بر طبل اختلاف، سرمایه ارزشمند امنیت را از استان کردستان، کشور ایران و منطقه راهبردی خاورمیانه بگیرند.

با تسلیت شهادت این روحانی مجاهد به مردم کردستان، نمایندگان خبرگان رهبری و به‌ویژه خانواده داغدار، از مردم فهیم و هوشیار آن استان می‌خواهم که با درایت، دشمن‌شناسی و خویشتنداری جلوه‌های دیگری از وحدت مسلمان را به نمایش بگذارند تا دشمنان طماع بدانند شهادت باعث تقویت روحیه وحدت طلبی در جامعه ایرانی و اسلامی خواهد شد.

کد خبر 90746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز