گروه سیاسی: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان از کشف 10 بمب آماده انفجار، 10 دست جلیقه انتحاری و اعترافات تروریست‌های وابسته به القاعده برای ترور دیگر مسئولان در استان کردستان خبر داد.

علی اکبر گروسی با اشاره به اینکه گروهی که مرتکب اقدامات تروریستی کردستان شده‌اند از لحاظ اعتقادی وهابی و دارای مشی تروریستی و بمب‌گذاری هستند، خاطر نشان کرد: اعضای این گروهک تروریستی برای افرادی که قصد ترور آنها را داشتند مولفه‌هایی را مدنظر می‌گرفتند که از جمله آنها می‌توان به دارا بودن پایگاه اجتماعی، متنفذ بودن، وابستگی به نظام و گام برداشتن در مسیر وحدت و همچنین نهی تفرقه اشاره کرد.

وی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به نحوه عملکرد و حمایت‌های خارجی از این گروه تروریستی تاکید کرد: این گروهک تروریستی با حمایت مستقیم شبکه تروریستی القاعده عراق مستقر در شمال این کشور فعالیت می‌کرد که حتی القاعده عراق این گروه‌های تروریستی را مورد حمایت‌های مالی و تسلیحاتی خود قرار داده بود.

گروسی اظهار داشت: با احتساب ضرباتی که از قبل نیز به این تیم تروریستی وارد شده بود، تاکنون 5 نفر از اعضای این گروهک در درگیری کشته شده و 13 نفر نیز دستگیر شدند که در میان دستگیرشدگان و کشته‌ها تعدادی از سرکردگان و عوامل اصلی این گروهک نیز مشاهده می‌شوند. وی در پایان گفت: تحقیقات درخصوص عناصر شرور و تروریست دستگیر شده از این گروهک خرابکار همچنان ادامه دارد.

عوامل تروریستی اواخر شهریورماه، ماموستا شیخ الاسلام، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان و ماموستا برهان عالی از روحانیون متنفذ سنندج را به شهادت رساندند. ششم مهرماه وزارت اطلاعات از دستگیری عوامل این ترورها خبر داد.

انهدام مخفیگاه

روابط عمومی اداره اطلاعات کردستان روز گذشته با اشاره به انهدام مخفیگاه تروریست‌ها، اعلام کرد که مقدار قابل توجهی سلاح و اسناد درون گروهی و تجهیزات ساخت بمب و ادوات جعل سند در سنندج کشف و ضبط شد.

بنا به اطلاعیه اداره اطلاعات کردستان در عملیات انهدام مخفیگاه تروریست‌ها در شهر سنندج انواع سلاح و مهمات شامل اسلحه کلاشینکف، اسلحه کمری مجهز به فشنگ، مواد منفجره، چاشنی انفجار و وسایل ساخت بمب دستی، زودپز جاسازی شده انفجاری، ریموت انفجار، ابزار فنی مورد استفاده در ساخت بمب، چاشنی و لامپ‌های انفجاری، بمب‌های آماده، جلیقه انتحاری، انواع فشنگ کلاشینکف و انواع اسلحه سرد از جمله شمشیر و خنجر کشف و ضبط شد.

همچنین در این مخفیگاه چند جلد کتاب از تروریست‌های افراطی سلفی وابسته به خارج از کشور، اطلاعیه‌ای به زبان عربی با مضمون علت قتل کافران و اطلاعیه‌ای که به زبان فارسی و به‌صورت گسترده در شهر سنندج بعد از شهادت ماموستا محمد شیخ‌الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری پخش شده بود، کشف و ضبط شد.

کد خبر 92624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز