گروه سیاسی: در آستانه روز جهانی قدس نهادها و شخصیت‌های سیاسی کشور از مردم دعوت کردند

تا با حضور در این روز آرمان‌های فلسطین و قدس را زنده نگه دارند و برائت خود را از تمامیت خواهی رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری با انتشار بیانیه‌ای خطاب به مردم مسلمان ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان اسلام نوشت: «امسال در حالی به استقبال این روز شریف می‌رویم که سردمداران جهانی با سوءاستفاده از غفلت و تفرقه مسلمانان و به‌خصوص اختلافات در داخل مجاهدان فلسطینی دندان طمع را برای تعمیق جنایات خویش، تیز کرده‌اند و با القای تفرقه و دامن زدن به اختلافات مذهبی و پرهیز از بیان اشتراکات، مطامع استکباری و استعماری خویش را در آستانه تحقق، نامشروع می‌بینند.

نکند خدایی‌نکرده، تدبیر پیر فرزانه این انقلاب که روز قدس را روز بیداری اسلام نامیدند در اثر این اختلافات به فراموشی سپرده شود و آب در آسیاب دشمن بریزد که سال‌های سال در آرزوی حذف هویت اصیل اسلامی بیت‌المقدس به‌عنوان قبله اول مسلمین است».

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در بیانیه‌ای که به امضای محمد یزدی رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین رسیده است، نوشت: آیا وقت آن نرسیده است که حامیان دمکراسی و آزادی در برابر چپاول ناجوانمردانه حقوق و آزادی‌های مردم فلسطین و کشته شدن غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان بی‌گناه مهر سکوت از زبان خود بردارند؟ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با انتشار بیانیه‌ای از حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان بزرگ‌ترین پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی یاد کرده است که با اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس، مبارزه برای آزادسازی قدس شریف و سایر اراضی اشغالی را به هدفی دست یافتنی مبدل ساخت.  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز  در بیانیه ‌ای  روز قدس را فرصتی استثنایی برای نمایش تجلی وحدت حق جویان عالم علیه استکبار جهانی خواند.

کد خبر 90597

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز