چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: جمعه 27 شهریور جهان اسلام، مشت‌های گره کرده خود را به سمت رژیم غاصب صهیونیستی نشانه می‌رود.

احزاب، شخصیت‌ها و تشکل‌ها در آستانه روز قدس، این روز را سمبل وحدت جهان اسلام دانسته و ضمن بیان انزجار جهان اسلام از مظالمی که به فلسطین رفته است، خواستار حضور تمامی اقشار مردم در راهپیمایی روز قدس شدند.

آیت‌الله نوری همدانی در پیام خود،  فلسطین را قلب تپنده مسلمانان و مسئله مهم جهان اسلام دانست و گفت: اکنون که به لطف خدا با جریان جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه قدرت اسلام و ضعف و پوشالی بودن رژیم اشغالگر قدس برهمگان روشن شده،  لازم است برای حمایت از مردم فلسطین مانند سال‌های گذشته به ندا و ابتکار امام راحل به همراه تمام مسلمانان جهان و آزادی خواهان عالم،  لبیک بگوییم.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: مسلمانان با شرکت در راهپیمایی روز جمعه 28 رمضان و حمایت از آرمان فلسطین،  به وظیفه اسلامی خود عمل می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه نیز در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به آثار و برکاتی که روز قدس در سنوات گذشته از خود نشان داده است، روز قدس را ابتکاری بسیار مهم و تاریخی دانست که از ناحیه حضرت امام ( ره ) مطرح شد .

وی افزود: حمایت از فلسطین، تنها حمایت از یک کشور نیست بلکه بیان انزجار جهان اسلام از مظالمی است که به فلسطین و جهان اسلام رفته است.

صادق لاریجانی گفت: همه مسلمانان، به‌ویژه ملت شریف ایران می‌دانند که کارهایی که دولت غاصب اسرائیل، در طول تاریخ خودش در فلسطین انجام داده، تنها کار یک دولت نبوده بلکه در واقع مستکبرانی که برنامه‌شان کوبیدن جهان اسلام و حمایت از اسرائیل بوده،  درپشت صحنه،  پشت سر این دولت غاصب بوده‌اند. رئیس دستگاه قضا ابراز امیدواری کرد که ملت شریف ایران همچون گذشته در این روز، شرکت کاملا گسترده داشته باشند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در پیامی گفت: در این راهپیمایی باشکوه که یک سرمایه بین‌المللی برای ملت ماست نه تنها از ملت فلسطین حمایت می‌کنیم بلکه حضور و تأثیر‌گذاری خود در صحنه‌های جهانی را به نمایش می‌گذاریم و نه تنها استقلال سیاسی خود را به رخ جهانیان می‌کشیم که به هویت انقلابی خویش در دفاع از مظلومان جهان، پافشاری می‌کنیم.

بیانیه تشکل‌ها و احزاب

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، روز جهانی قدس را مظهر وحدت ملی ایرانیان و نماد اتحاد و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و صحنه انزجار و اعتراض جهانیان علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه خود با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، جامعه جهانی و ملت‌های آزاده جهان و به‌خصوص ملت مسلمان ایران را مخاطب قرار داده و از آنان دعوت کرده با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس به وظیفه شرعی، انقلابی و انسانی خود در حمایت و همراهی با ملت مظلوم فلسطین عمل کنند.

نیروی مقاومت بسیج نیز با انتشار بیانیه‌ای بر آزادی قدس شریف به‌عنوان آرمان فراموش ناشدنی مسلمانان تاکید کرد و نوشت: فاجعه فلسطین، سرگذشت غمبار انسان‌هایی است که دشنه جنایات خفاشان شب پرست صهیونیست‌ها را از روبه‌رو و خنجر خیانت بعضی از سران عرب را از پشت بر پیکر رنجور و ستمدیده خود به همراه دارند.

ملت فلسطین با چندین دهه مبارزه توأم با رنج و درد و آلام خویش ثابت کرده است که صهیونیسم، ارتجاع عربی و استکبار غربی و به‌ویژه آمریکایی، کمر به نابودی ملت فلسطین بسته‌اند و در برابر چنین توطئه‌ای تنها مبارزه و استقامت و از جان گذشتگی است که می‌تواند متضمن عزت و سربلندی و آزادگی ملت فلسطین باشد.

جامعه روحانیت مبارز نیز در بیانیه خود به مناسبت روز جهانی قدس تاکید کرد: پیشگامی مردم ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین تحقق بخش و ضامن وحدت اسلامی و بطلان سحر کسانی است که بر طبل اختلاف بین شیعه و سنی می‌کوبند و به ایران اسلامی اتهامات واهی می‌زنند.

در این بیانیه آمده است: روز قدس امسال را در شرایطی کاملا متفاوت ازسال‌های گذشته باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌کنیم،  درحالی‌که به‌دنبال حضور 40میلیونی مردم شریف وقهرمان ایران در انتخابات،  دشمن درصدد انتقام‌گیری از جمهوری اسلامی ایران است و همچنین با پدیدآوردن شرایط خاص در لبنان و محاصره غزه به‌دنبال سست نمودن جبهه دفاع از فلسطین بر ضد ‌اسرائیل غاصب واشغالگر است.

مردم مسلمان وبیدار ایران می‌دانند که امام خمینی‌(ره) فرمود روزقدس روز اسلام است، روزقدس بایدروزقدس وعزت اسلامی باقی بماند وبه تفسیرمقام معظم رهبری به‌عنوان نماد وحدت وشکوه امت اسلامی همچنان بدرخشد.

104 خبرنگار خارجی

مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر با بیان اینکه 104 خبرنگار خارجی حضور دارند، گفت: این خبرنگاران از کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، امارات عربی متحده، آمریکا، انگلستان، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، عراق، عربستان،  فرانسه،  قطر،  کویت،  لبنان و مصر حضورپیداکرده‌اند.

کد خبر 90690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز