همشهری‌آنلاین: شماری از شخصیت های فلسطینی و لبنانی با تاکید بر اهمیت تاریخی اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی قدس سره الشریف این روز را روز بزرگ وحدت اسلامی برای رویارویی با خطرهای تهدید کننده قدس شریف وامت اسلامی دانستند

به گزارش واحد مرکزی خبر ابوعماد الرفاعی نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان گفت: امام خمینی (ره) خطر روبه افزایش اسرائیل را درک کرده بود و می دانست که صهیونیستها سیاست از نیل تا فرات را برای همه سرزمینهای اسلامی دنبال می‌کنند.

وی گفت: قدس مربوط به ملت یا طایفه خاصی نیست همه مسلمانان جهان در چنین روزی فریاد آزادی قدس سر می‌دهند و آزادی آن را از چنگال صهیونیست‌های ددمنش خواستارند .

عباس زکی نماینده تشکیلات خود گردان در لبنان نیز گفت: روز جهانی قدس بازتاب بسیارخوبی در تقویت روحیه مقاومت نزد فلسطینیان دارد در این روز مردم فلسطین احساس می کنند که تنها نیستند و در جهان اسلام افرادی هستند که از آنها دفاع کنند و حرف حق آنها را بشنوند.

در این روزجهان اسلام با ملت فلسطین ابراز همبستگی می کنند و مسائل فلسطین نمود فرامنطقه ای پیدا میکند.

شیخ ماهر حمود امام جمعه مسجد قدس در صیدا در جنوب لبنان هم گفت : امام خمینی رهبری با نگرشی عمیق و آینده نگر و با نگاهی فرامنطقه ای و بدور از گرایشهای خاص مذهبی و طایفه ای برای نخستین بار حکومت اسلامی تشکیل داد و شعار خود را ازادی قدس شریف از چنگال صهیونیستهای ددمنش قرار داد.

وی افزود: امام خمینی (ره) با نام گذاری چنین روزی در حقیقت به مسلمانان جرات و جسارت داد تا خود را بشناسند و به قدرت خود پی ببرند و بفهمند که می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند امام خمینی همه را بیدار کرد و به مردم منطقه قدرت حق باوری داد .

نماینده جنبش حماس در لبنان درباره اهمیت تاریخی اعلام روز جهانی قدس گفت: روز قدس در جهان اسلام جایگاه واقعی خود را یافته و مسلمانان به اهمیت آن بیش از گذشته پی‌برده‌اند.

اسامه حمدان با بیان اینکه روز جهانی قدس عنوان حقیقی برای وحدت همه امت اسلامی است گفت: آنها فهمیده اند که نخستین قبله مسلمانان و مهمترین جایگاه ادیان آسمانی امروز با خطر نابودی مواجه است و لذا اهمیت موضوع را دریافته‌اند.

ولید محمد علی رئیس پژوهشکده باحث در لبنان هم گفت: مردم منطقه امروز دریافته اند که در سایه برگزاری روز قدس می‌توانند خطرهای اطراف خود را بشناسند، خطراتی که کیان و هستی و آب و خاک و وجود همه کشورهای غنی اسلامی را هدف خود قرار داده است.

وی گفت: اعلام چنین روزی به عنوان روز جهانی قدس تهدیدهای روزافزون و اهداف توسعه طلبانه صهیونیستها را برای تسلط بر منطقه حساس خاورمیانه بر همگان آشکار کرد.

ولید محمد علی افزود: امروز تخریب مسجد الاقصی و بیرون راندن فلسطینی ها از بیت المقدس بخش مهم نقشه صهیونستها است که روز قدس بهترین فرصت برای افشاگری این اهداف شوم صهیونیستها است.

شیخ نمر زغموط رئیس تجمع اسلامی فلسطین در لبنان هم گفت: مسئله قدس و مسجد‌الاقصی و بیت‌المقدس مسئله خاص فلسطینی‌ها نیست این مسئله اسلامی و منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه فلسطین و قدس شریف مخصوص یک ملت نیست این سرزمین مقدس به همه مسلمانان از ترک و هندی گرفته تا عرب و فارس و اندونزیایی تعلق دارد افزود: امام خمینی (ره ) با درکی عمیق از اهداف رژیم صهیونیستی برای بلعیدن منطقه و چپاول ثروتهای آن ، روز جهانی قدس را مطرح کرد و به آن بعدی جهانی داد که این طرح با استقبال خوب مردم منطقه و مسلمانان جهان مواجه شد.

نماینده انجمن بانوان فعال فلسطین در لبنان هم درباره اهمیت تاریخی اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) گفت: روز قدس روز وحدت و یکپارچگی مسلمانان در برابر اهداف شوم استکبار جهانی است این روز ، روز مستضعفان جهان است.

راغد المصری گفت: کسانی که حق آنها در طول تاریخ ضایع شده است و باید برای احقاق حق خود تلاش کنند در این روز نوعی اتحاد و همدلی را در سطح وسیع احساس می کنند.

وی گفت: قدس نخستین خاکریز جهان اسلام بود که متاسفانه فرو ریخت و اشغال شد از همین جا امام خمینی ( ره ) این خطر حقیقی را احساس و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند تا در سطح جهانی با این خطر رویارویی شود.

معروف موسی کمیته فرهنگی فلسطین در لبنان هم گفت: روز قدس نماد وحدت و همبستگی جهان اسلام در برابر طرحهای توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی است در این روز همه گروهها گرد محور قدس جمع می شوند و با کنار گذاشتن همه اختلافات فقط به مسئله اشغال قدس شریف می پردازند و خطربزرگ اسرائیل را به جهانیان گوشزد می کنند.

شیخ فیصل المولوی رئیس موسسه بین المللی قدس در لبنان نیز گفت: روز قدس اثرعمیقی در میان مسلمانان جهان داشته است اما با توجه به خطر رو به افزایش امریکا و صهیونیست جهانی ، اندیشمندان و نخبگان سیاسی واسلامی باید با برگزاری همایش هایی ،بهره گیری هر چه بیشتر از اجتماع بزرگ مسلمانان را در روز جهانی قدس بررسی کنند در چنین برهه حساسی که رژیم صهیونیستی با همه توان خود و حمایت های بی دریغ غرب درصدد تحقق اهداف توسعه طلبانه خود است و حتی قصد تخریب قدس شریف را در سر می پرواند سازمانها و نهادهای اسلامی باید با استفاده از فرصت ایجاد شده به مناسبت روز قدس ملتهای اسلامی را برای دفاع از قدس متحد کنند

کد خبر 64286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز