جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بغداد و دمشق در نشست چهارجانبه با بازگشت سفرای خود و تشکیل کمیته امنیتی مشترک برای بررسی انفجارهای خونین بغداد موافقت کردند

به گزارش مهر، نشست چهارجانبه برای بحران بغداد و دمشق در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد. در این نشست "هوشیار زیباری"، "ولید المعلم"، "احمد داود اوغلو" وزیران امور خارجه عراق، سوریه و ترکیه و نیز "عمرو موسی" دبیر کل اتحادیه عرب حضور داشتند.

زیباری و معلم پس از این نشست با حضور در یک کنفرانس خبری از تصمیم خود مبنی بر متوقف کردن حملات تبلیغاتی علیه دو کشور خبر دادند.

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: توافق شده است که برای حل بحران با سوریه گام‌های دیپلماتیک اتخاذ شود.

معلم نیز خاطرنشان کرد که در این نشست با تشکیل کمیته‌های امنیتی مشترک برای بررسی انفجارهای خونین بغداد در 28 مرداد و بازگشت سفرای دو کشور موافقت شد.

در پی انفجارهای اخیر بغداد، مقامهای عراقی برخی افراد مقیم سوریه را به دست داشتن در انفجارهای خونین بغداد متهم و سفیر خود را از دمشق فراخواندند.

در پی این اتهامات، ترکیه به نقش میانجیگرانه خود روی آورد و "احمد داود اوغلو" وزیر امور خارجه این کشور برای تنش زدایی میان بغداد و دمشق هفته گذشته به این دو کشور سفر کرد.

بغداد پایتخت عراق روز چهارشنبه 28 مرداد شاهد چند انفجار خونین در نزدیکی وزارتخانه‌های دارایی و امور خارجه در منطقه دیپلماتیک الخضراء بود که در نتیجه این انفجارها 95 نفر کشته و هزار و 203 نفر زخمی شدند تنها ساعاتی پس از این حملات تروریستی استان بابل نیز شاهد پنج انفجار پیاپی بود که بر اثر آن 30 نفر کشته و 400 نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 90169

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز