چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ عراق اظهار داشت: دیدارهای دو جانبه‌ای که میان عراق و سوریه با حضور ترکیه صورت گرفت، نتوانست بحران ایجاد شده را حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق، در جریان دیدارش با احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه‌ ترکیه اظهار داشت: دیدارهای سه جانبه‌ میان عراق و سوریه با حضور ترکیه هیچ گونه راه‌حلی را برای بحران ایجاد شده میان عراق و سوریه ارایه نداد و هیچ گونه پیشنهادات جدی را به رغم پاسخگویی عراق به تلاشهای ترکیه در بر نداشت.

زیباری گفت: مذاکرات کنونی با سوریه در زمینه تحویل مظنونان حزب منحل شده بعث که در خاک سوریه هستند در خصوص انفجارهای اخیر شکست خورده است و ادامه مذاکرات به این خاطر که هیچ گونه راه‌حلی را در بر ندارد، بی‌فایده است.

وی تاکید کرد: دولت عراق با نیت صادقانه خود به طرح ترکیه پاسخ داد، اما بعد از چهار جلسه مذاکره عدم جدیت سوریه در حل مسایل پیچیده مشخص شد.

خبرگزاری کویت گزارش داد: هوشیار زیباری تاکید کرده است که هیچ مشکلی در خصوص خطوط مرزی زمینی میان عراق و کویت وجود ندارد.

زیباری گفت: تنها مشکل موجود در خصوص خطوط مرزی زمینی حفظ علامت‌هاست و دولت عراق متعهد به قطعنامه‌ 833 شورای امنیت در خصوص مرزهاست.

وی دیدارهای صورت گرفته میان خود و وزیر امور خارجه کویت را مثبت و سازنده توصیف کرد و گفت: کویت نیز خواهان خروج عراق از فصل هفت منشور سازمان ملل است.

کد خبر 91680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز