شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا بر مبنای ادعای ادامه دخالت سوریه در امورداخلی لبنان تحریم‌ها علیه تعدادی از اتباع سوری و یا افرادی که از این کشور حمایت می‌کنند را گسترش داد.

به گزارش الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد که به رغم آنکه سوریه اخیرا گام‌های امید بخشی را برداشته است، باراک اوباما تصمیم به تمدید تحریم‌های این کشور به مدت یک سال دیگر گرفته است.

اوباما نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که طی شش ماه گذشته آمریکا با سوریه به منظور مشخص کردن زمینه‌های مورد علاقه دو کشور از جمله حمایت از تمامیت ارضی لبنان به مذاکراه پرداخته است. تحولات مثبتی نیز با اعزام سفرا طی یک سال اخیر در زمینه احیای مجدد روابط دیپلماتیک میان سوریه و لبنان رخ داده است.

در ادامه این بیانیه رئیس جمهوری آمریکا مدعی شده است: با این حال تعدادی از سوری‌ها و حامیان آن‌ها همچنان در ایجاد بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در لبنان و منطقه نقش دارند و با این نفوذ خود تهدیدی غیر معمول و فوق‌العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شوند.

بر مبنای این ادعاها دولت اوباما تحریم‌هایی را که توسط سلف وی جرج بوش در سال 2007 علیه سوریه اعمال شده‌اند را تمدید کرده است.

الجزیره در ادامه گزارش خود آورده است: بر اساس این تحریم، دارایی افرادی که متهم به آسیب رساندن به تمامیت ارضی لبنان از سوی سوریه هستند، مسدود می‌شود.

این تحریم‌ در حالی تمدید می‌شود که دولت اوباما در هفته گذشته با اعزام جرج میچل فرستاده ویژه آمریکا به منطقه خاورمیانه در تلاش برآمد تا روابط خود را با سوریه بهبود بخشد و این کشور را ترغیب کند تا در روند به اصطلاح صلح خاورمیانه مشارکت کند.

کد خبر 86753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز