چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

گروه ورزشی: اظهارات منصور ابراهیم‌زاده را نمی‌توان تنها یک تعارف معمولی دانست وقتی در نشست مطبوعاتی تاکید کرد که هیچ‌گاه پرسپولیس را تا این حد منظم ندیده بودم.

 در واقع پرسپولیس در بازی خارج از خانه خود نتیجه قابل‌قبولی را به دست آورد. سرخ‌ها به مصاف تیمی رفتند که در فولادشهر مقابل کمتر تیمی تن به تساوی می‌دهد. اما شاگردان کرانچار با کسب این تساوی توانستند یک امتیاز ارزشمند را با خود به خانه بیاورند.

موضوعی که سرمربی پرسپولیس را راضی نگه داشته است. پرسپولیس حالا با این تساوی با 9 امتیاز در جایگاه ششم جدول لیگ برتر قرار گرفته است. سرخپوشان پایتخت در بازی با ذوب‌آهن نمایش خوبی از خود نشان دادند. آنها ابتدا با گل کریم باقری از حریف اصفهانی خود پیش افتادند اما در فاصله کمتر از 5 دقیقه این شاگردان ابراهیم‌زاده بودند که موفق به زدن گل مساوی شدند. در ادامه بازی نیز هر دو تیم صاحب موقعیت‌هایی شدند اما هیچ‌یک نتوانستند گل دوم را به ثمر برسانند.

واکنش کرانچار به تساوی پرسپولیس

سرمربی کروات پرسپولیس بابت تساوی خارج از خانه تیمش خوشحال به نظر می‌رسد. کرانچار عملکرد بازیکنانش را مثبت ارزیابی کرد.

زلاتکو کرانچار، سرمربی سرخپوشان پایتخت با ابراز رضایت از نتیجه‌ به‌دست آمده و نحوه‌ بازی بازیکنانش اظهار داشت: «از ابتدای مسابقه تا زمان به ثمر رساندن گل نخست بازی، فوتبال منطقی و قابل‌قبولی به نمایش گذاشتیم و با تسلطی که بر بیشتر دقایق بازی داشتیم ریتم و نظم مسابقه تحت کنترل ما بود تا اینکه با دریافت گل آهنگ بازی از دستمان خارج شد.»

وی تاکیدکرد: «ذوب‌آهن اصفهان تیم هماهنگی است که از قدرت تیمی و بازیکنان بی‌نظیری سود می‌برد و با توجه به بازی در زمین اختصاصی آنها، این یک امتیاز برای ما امتیاز ارزشمندی محسوب می‌شود.»  سرمربی تیم پرسپولیس تسلط روی بازی و کنترل ذوب‌آهن را مهم‌ترین هدف و برنامه  تیمش در این بازی عنوان کرد و گفت: «کیفیت فوتبالی که امروز پرسپولیس ارائه داد بسیار بهتر از حریف بود اما با بی‌دقتی نتوانستیم از موقعیت‌های گلزنی ایجاد شده بهره لازم را ببریم. با این وجود از نحوه اجرای دستورات کادر فنی در زمین مسابقه توسط بازیکنانم راضی هستم.»

حضور خبرساز بائو در ترکیب اصلی

در حالی که کرانچار همچنان از ترکیب خود در بازی‌های مختلف دفاع می‌کند و بیرون ماندن برخی بازیکنان از جمله آرفی را به طور مستقیم با آماده نبودن این بازیکنان مرتبط می‌داند عده‌ای اعتقاد دارند حضور برخی بازیکنان در ترکیب اصلی حرف و حدیث‌هایی را درون اردوی پرسپولیس به وجود آورده است.

میثم بائو که سال گذشته یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی خود را در ابومسلم پشت سر گذاشت امسال در پرسپولیس نتوانسته انتظارات را برآورده کند. این در حالی است که هواداران پرسپولیس از بازیکن شماره 10 خود بیش از اینها انتظار درخشش دارند. چه او جایگزین محبوب‌ترین بازیکن سال‌های اخیر پرسپولیس یعنی نیکبخت واحدی شده ضمن اینکه خودش هم در مصاحبه‌های زیادی که انجام داده بود صراحتا گفته بود که با عملکردش جای خالی نیکبخت را به خوبی پر خواهد کرد و نمی‌گذارد خلا او احساس شود. اما هرگز چنین نشد و حضور این بازیکن در ترکیب اصلی حرف و حدیث‌هایی را به همراه داشته است.

خیلی‌ها در این خصوص به طرح این پرسش پرداخته‌اند؛ بازیکنی که کرانچار به صراحت ویژگی‌های فنی او را در الشعب امارات رد کرده و گفته بود اصلا این بازیکن را به لحاظ فنی قبول ندارم چطور در رقابت‌های لیگ امسال به طور ثابت برای پرسپولیس بازی می‌کند. جدا از حضور بائو برخی نسبت به عملکرد حسین بادامکی نیز انتقاداتی را مطرح کرده‌اند. این عده معتقدند او هرگز برای پرسپولیس در نقش هافبک بازیساز عملکرد موثری نداشته است. حسین عبدی، مربی پرسپولیس در خصوص این انتقادها می‌گوید: «همه بازیکنانی که در زمین حاضر می‌شوند طبق نظر کرانچار وارد ترکیب اصلی می‌شوند.

من در این باره قصد ندارم به اسامی برخی بازیکنان اشاره کنم اما قبول دارم که در برخی پست‌ها بازیکنانی هستند که می‌توانند خیلی بهتر برای پرسپولیس بازی کنند.» اما کرانچار پیرامون ندادن فرصت به اشپیتیم آرفی برای حضور در زمین بازی در پنج مسابقه انجام شده، خاطر نشان کرد: «شرایط این بازی و نحوه آرایش و نوع فوتبالی که ذوب‌آهن اصفهان ارائه می‌کند، اجازه  استفاده از آرفی را نمی‌داد. البته وی در مهم‌ترین تمرینات پیش فصل پرسپولیس  غایب بوده و از لحاظ آمادگی در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد.»

تحسین گل باقری

سرمربی تیم ذوب‌آهن اصفهان که قبل از بازی گفته بود من حتی می‌دانم که از خلعتبری غایب هم چطور باید استفاده کنم پس از کسب تساوی در ورزشگاه فولاد شهر، غیبت محمدرضا خلعتبری را در نتیجه نهایی تاثیرگذار قلمداد کرد. وی گفت: «در اینکه محمدرضا خلعتبری بازیکن شاخص و توانمندی است شکی وجود ندارد و وقتی تیمی تمام نیروهای تاثیرگذارش را در اختیار نداشته باشد مطمئنا با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

خلعتبری می‌توانست در بازی امروز نقش غیرقابل انکاری در کسب 3 امتیاز و نتیجه مطلوب ایفا کند.» منصور ابراهیم‌زاده با بیان اینکه پیرامون بازی زیاد صحبت نمی‌کند، گل پرسپولیس را یکی از استثنا‌های دنیای فوتبال دانست و خاطر نشان کرد: «در نیمه‌ نخست عملکرد قابل قبولی نداشتیم اما در نیمه‌ دوم با تکیه بر تلاش‌ها و فداکاری بازیکنان، فرصت‌های گلزنی زیادی کسب کردیم و بر بیشتر زمان بازی مسلط بودیم.

بازیکنانم نشان دادند اگر شرایط محیطی علیه آنها هم باشد، می‌توانند به بازی بازگشته و عملکرد همیشگی خود را به نمایش بگذارند. با این وجود از نتیجه‌ بازی راضی نیستیم.» ابراهیم‌زاده اضافه کرد: «تاکنون پرسپولیسی ندیده بودیم که با 9 نفر در یک سوم میانی، برنامه‌های دفاعی خود را پیگیری کند. این مهم نشان می‌دهد آنها روی برنامه کار می‌کنند.» ابراهیم زاده در خصوص قهر امرایی چندان واکنش سختی نشان نداد اما در این خصوص جملات عجیبی را درباره رسانه‌ها به زبان آورد.

ابراهیم‌زاده برای فرار از پاسخگویی بیشتر درباره‌ نحوه برخورد با امرایی، از غیبت خبرنگاران اصفهانی در جلسات تمرینی تیم ذوب‌آهن انتقاد کرد و افزود:« همان‌گونه که باید به جای دادن نان به دست متکدی و نیازمند، راه‌های کسب درآمد را به وی نشان دهیم، خبرنگاران اصفهانی نیز خود موظف به پیگیری و تهیه‌ خبر و گزارش هستند.»

وی تاکید کرد: «چرا همان‌گونه که روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تمرین‌های روزانه‌ استقلال و پرسپولیس را پوشش تصویری می‌دهند، روزنامه‌های اصفهانی عمل نمی‌کنند و برای تکمیل مطالب خود از عکس‌های چند سال گذشته  جلسات تمرینی ما استفاده می‌کنند؟ چرا دوشنبه، شبکه‌‌خبر از تصاویر اردوی سال گذشته  ذوب‌آهن در جزیره کیش برای برنامه‌های خود بهره برد؟» سرمربی ذوب‌آهن در واکنش به ادامه انتقادها پیرامون حضور نیافتن در نشست خبری با تکرار عبارت «ببخشید، حق با شماست» تریبون کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.

کد خبر 90005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز