دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس و ذوب‌آهن یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر را امشب در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار خواهند کرد.

 این در حالی است که ذوبی‌ها پس از چهار هفته صدرنشین لیگ برتر هستند و شاگردان زلاتکو کرانچار مقابل حریف اصفهانی خود شب سختی را پیش‌رو خواهند داشت. پرسپولیس در شرایطی برای یازدهمین بار در ورزشگاه فولاد شهر به میدان می‌رود که هواداران این تیم خاطرات خوبی از این استادیوم کوچک ندارند.

 سرخپوشان اولین بار در فصل 78 لیگ آزادگان در این ورزشگاه با ذوب‌آهن دیدار کردند و تا به امروز فقط یک بار موفق به شکست این تیم در فولادشهر شده‌اند. پرسپولیس هفت بار مقابل ذوب‌آهن در این استادیوم به میدان رفته که پنج بار شکست خورده، یک بار مساوی کرده و فقط صاحب یک پیروزی شده است.

پرسپولیسی‌ها در فولاد شهر هم سه بار مقابل سپاهان، دیگر تیم اصفهانی قرار گرفته‌اند که حاصل کار آنها یک شکست و دو تساوی بوده است. در طرف مقابل ذوبی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای در استادیوم اختصاصی خود داشته‌اند که مربوط به دو فصل اخیر می‌شود. این تیم در 18 بازی فصل گذشته در ورزشگاه فولاد شهر 13 برد، 4 تساوی و یک شکست به دست آورد که تنها باخت آنها مقابل ابومسلم مشهد بود. ذوبی‌ها از آذرماه 86 تا به امروز در 30 بازی لیگ برتری که در ورزشگاه فولادشهر انجام داده‌اند فقط یک بار شکست خورده‌اند.

بردهای پرسپولیس بیشتر است

پرسپولیس و ذوب‌آهن در شرایطی به مصاف هم می‌روند که اولین رویارویی آنها به سال 1352 و در چارچوب رقابت‌های لیگ تخت‌جمشید باز‌می‌گردد. این دو تیم از آن روز تا به حال 39 بار در رقابت‌های لیگ با هم دیدار کرده‌اند که سهم پرسپولیس 19 برد و سهم ذوب‌آهن
 9 برد بوده و 11 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. نکته قابل‌توجه این است که منصور ابراهیم‌زاده برای پنجمین بار به عنوان سرمربی مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

او اولین بار در سال 1368 به عنوان سرمربی با تیم سپاهان مقابل پرسپولیس قرار گرفت و در دو بازی صاحب یک تساوی و یک شکست شد. ابراهیم‌زاده فصل گذشته دو بار مقابل پرسپولیس قرار گرفت که یک برد و یک تساوی به دست آورد تا در مجموع عملکرد نسبتا خوبی مقابل تیم سرخپوش تهرانی داشته باشد.

مهم‌ترین نگرانی منصور ابراهیم‌زاده در این مسابقه غیبت محمدرضا خلعتبری، بازیکن ملی‌پوش ذوب‌آهن است که در دیدار دوستانه تیم ملی مقابل بحرین دچار آسیب‌دیدگی شد. خلعتبری در کنار اسماعیل فرهادی و ایگور کاسترو یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله لیگ برتر را تشکیل داده‌اند که در این میان غیبت خلعتبری خبر خوشحال‌کننده‌ای برای زلاتکو کرانچار محسوب می‌شود.

البته او هم در این مسابقه مشکلات خاص خودش را دارد چرا‌که چند بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس از جمله علیرضا محمد و زارعی شنبه‌شب برای تیم ملی بازی کردند و طبیعی است که برای این مسابقه حساس به دلیل خستگی آمادگی لازم را نداشته باشند. پرسپولیس در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن خواهد رفت که با تعطیلی 10 روزه لیگ برتر اردوی تدارکاتی را در امارات برگزار کرد تا کرانچار با انجام 3 بازی دوستانه شناخت بیشتری از وضعیت بازیکنان در ترکیب تیمش پیدا کند.

کرانچار: هواداران پرسپولیس نگران نباشند

سرمربی پرسپولیس که هفته گذشته از شکست ذوب‌آهن حرف زده بود در آستانه این بازی می‌گوید: «من از نوع بازی ذوب‌آهن و بازیکنان این تیم اطلاعات کافی کسب کرده‌ام، فقط نیاز به کمک بازیکنان دارم تا بتوانیم مقابل این تیم یک فوتبال حرفه‌ای و در حد نام پرسپولیس را به نمایش بگذاریم. بازی‌های ذوب‌آهن را آنالیز کردم و وضعیت بازیکنان را برای آنها توضیح دادم. امیدوارم دستورات من به خوبی اجرا شود، البته هنوز معلوم نیست که چه کسی وارد زمین می‌شود اما بهترین‌ها را به زمین خواهم فرستاد.»

کرانچار در خصوص وضعیت میثاق معمارزاده ادامه می‌دهد: «خوشحالم که معمارزاده را در بازی مقابل ذوب‌آهن در اختیار داریم. البته حقیقی نیز در شرایط خوبی است. پرسپولیس اول باید مقابل ذوب‌آهن گل نخورد و سپس به گلزنی فکر کند.» کرانچار همچنین در مورد استفاده از بازیکنان ملی‌پوش تیمش می‌گوید: «با بازیکنان ملی‌پوش صحبت کردم و به هیچ‌عنوان دوست ندارم آنها را مصدوم تحویل بگیرم. اگر شرایط آنها خوب باشد وارد زمین می‌شوند در غیر این صورت روی نیمکت خواهند نشست. با این وجود ما برای 3 امتیاز و رقم زدن اولین شکست ذوب آهن به اصفهان می‌رویم.»

کرانچار درباره وضعیت اشپیتیم آرفی که فعلا نیمکت‌نشین است، تاکید می‌کند: «از نوع بازی آرفی راضی‌ام اما او باید به درخواست‌های من در زمین بهتر عمل کند. سعی می‌کنم در بازی‌های بعدی بیشتر از او استفاده کنم تا بتواند خودش را به من نشان دهد. آرفی بازیکن خوبی است ولی بیشتر باید تمرکز داشته باشد و به پرسپولیس کمک کند.» وی درباره شرایط فعلی هوار ملامحمد می‌گوید: «او نیاز به زمان دارد و باید در تمرینات خودش را به من ثابت کند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرد.»کرانچار در پایان حرف‌هایش با اشاره به شناختش از فوتبال ایران‌ تاکید می‌کند: «فوتبال ایران را به اندازه کافی می‌شناسم.

بازی‌های زیادی را آنالیز کرده‌ام و مشکل خاصی ندارم. هواداران پرسپولیس دیگر نگران بازی‌های تیم ما نباشند چون به اندازه کافی با برنامه‌ریزی‌هایی که دارم برای تمام حریفان تاکتیک‌های خوبی را در نظر گرفته‌ام.»

ابراهیم‌زاده: این بازی 6 امتیازی است

ابراهیم‌زاده اما در مورد آخرین شرایط ذوب‌آهن در آستانه دیدار مقابل پرسپولیس می‌گوید: «برای حضور موفق در این مسابقه تمرینات را به‌طور منظم انجام دادیم و به غیر از محمدرضا خلعتبری که مصدوم است، سایر بازیکنان در شرایط مطلوبی به سر می‌برند. امیدوارم بتوانیم یک دیدار زیبا و جذاب را مقابل پرسپولیس به نمایش بگذاریم. در اینکه خلعتبری یک بازیکن تاثیرگذار است، شکی وجود ندارد. حضور این بازیکن در میان بچه‌های تیم می‌توانست انرژی‌زا و روحیه‌بخش باشد. به هرحال حضور او کمک بزرگی برای ما بود، البته می‌خواهیم با تلاش سایر بازیکنان خلاء وی را در زمین مسابقه پر کنیم تا بتوانیم با شکست پرسپولیس خلعتبری را هم خوشحال کنیم.»

سرمربی ذوب‌آهن در مورد وضعیت پرسپولیس می‌گوید: «پرسپولیس همیشه یک تیم خوب و قوی است و با طرفداران بی‌شمار و انگیزه‌ای که در مسابقات امسال از خود نشان می‌دهد و همچنین با دوندگی بازیکنان این تیم، باید منتظر یک بازی حساس و 6 امتیازی از دو تیم باشیم. برد و باخت در بازی‌ تیم‌های بالای جدول می‌تواند تاثیرگذار و مهم باشد.»

ابراهیم‌زاده درباره اختصاص  10درصد ظرفیت ورزشگاه فولادشهر به تماشاگران پرسپولیس می‌گوید: «هواداران ذوب‌آهن نسبت به سال گذشته بیشتر شده‌اند و این حق آنهاست که از این قانون استفاده کنیم. البته راهکار استفاده از این قانون به مسئولان باشگاه مربوط می‌شود. این مورد در حیطه کاری من قرار ندارد. اما مسلما حضور هواداران ما در مسابقه می‌تواند تاثیرگذار باشد و ما می‌خواهیم برنده این بازی باشیم.»

وی در پایان حرف‌هایش می‌گوید: «امیدوارم داوران ما مانند همیشه و البته با قدرت‌تر از گذشته بازی مقابل پرسپولیس را قضاوت کنند و تحت تاثیر هیچ چیزی قرار نگیرند و با قضاوتشان حق را به حق‌دار بدهند.»

کد خبر 89769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز