گروه ورزشی: پرسپولیس شنبه شب گذشته با پیروزی مقابل الکرامه سوریه در ضربات پنالتی به دیدار فینال تورنمنت بین‌المللی دبی راه یافت.

دو تیم پس از 90 دقیقه به تساوی یک بر یک رضایت دادند و در ضربات پنالتی پرسپولیس با نتیجه 6 بر 5 حریف سوری خود را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در دقیقه 68 بازی، الکرامه سوریه توسط محمد الحموی از روی نقطه پنالتی به گل رسید. در دقیقه 83 سانتر شیث رضایی با اشتباه حسن المصری مدافع الکرامه به گل تساوی سرخپوشان تبدیل شد. 

در دقیقه 90 بازی نیز مهدی شیری از بازی اخراج شد. این دیدار وقت اضافه نداشت و بلافاصله بعد از سوت پایان دو تیم آماده زدن ضربات پنالتی شدند.در ضربات پنالتی نیز پروین، آرفی، شکوری، وسلی، علی عسگر و باقری‌ها ضربات خود را گل کردند اما ضربه شیث با برخورد به تیر دروازه راهی اوت شد. علیرضا حقیقی نیز دو ضربه پنالتی بازیکنان الکرامه را مهار کرد و نقش مهمی در فینالیست شدن پرسپولیس داشت.

کرانچار که روز قبل از آن تیم اصلی‌اش مقابل صبای قم در لیگ برتر به میدان رفته بود در این بازی پرسپولیس را با یاران ذخیره به میدان فرستاد:علیرضا حقیقی، ضیا نیک نفس(46- مهدی شیری)، شیث رضایی(کاپیتان)، نبی‌الله باقری‌ها، ابراهیم شکوری، حمید علی عسگر، سامان آقا زمانی، اکبر صغیری (46- محمد پروین)، سعید حلافی
(60- مهدی الهایی)، وسلی برازیلیا و اشپیتیم آرفی. بدین ترتیب پرسپولیس و النصر دبی امشب دیدار فینال تورنمنت بین‌المللی دبی را برگزار خواهند کرد و تیم‌های الکرامه سوریه و الفیصلی اردن در دیدار رده‌بندی به مصاف هم می‌روند.

زلاتکو کرانچار، سرمربی پرسپولیس اما در مورد آخرین وضعیت پرسپولیس پس از پیروزی مقابل الکرامه در تورنمنت چهار جانبه النصر اظهار داشت: «با دردسر به امارات آمدیم و خستگی، تیم ما را بسیار آزار داد. ضمن اینکه همه می‌دانند شرایط جوی تهران با امارات بسیار متفاوت است و همین مورد باعث شد بازیکنان فشار زیادی را تحمل کنند.»

وی با اشاره به اینکه هدف ما از حضور در این تورنمنت، بالا بردن آمادگی بازیکنان است، عنوان کرد: «از بازیکنانی در دیدار با الکرامه سوریه استفاده کردیم که کمتر در لیگ برتر از آنها استفاده کرده بودیم. با این حال در مجموع از شرایط راضی هستم و امیدوارم در بازی فینال مقابل النصر امارات با استفاده از تمام توان تیم به پیروزی رسیده و با اولین جام قهرمانی به ایران بازگردیم، زیرا در دستور کار ما قهرمانی در این مسابقات قرار دارد.»

کرانچار تصریح کرد: «با 20 بازیکن به دبی آمده و قصد داریم در این مسابقات تمرینات تاکتیکی هم انجام دهیم، البته با سختی‌هایی که کشیدیم باید از این شرایط راضی باشیم چون اگر مشکل نداشتیم بسیار قوی‌تر ظاهر می‌شدیم.» وی با اعلام اینکه خوشحالم که قول‌هایم عملی می‌شود، افزود: «تیم ما نشان داد چقدر قدرتمند است، البته خیالم بابت نیمکت هم راحت شد، زیرا با این وضع آزادی عمل بیشتری در مسابقات لیگ برتر خواهم داشت چون ما با تیم دوم‌مان الکرامه‌ای را بردیم که 6 ملی‌پوش دارد.» سرمربی پرسپولیس یادآور شد: «نتایج این تورنمنت باعث می‌شود چهره واقعی پرسپولیس را در لیگ برتر بهتر ببینیم.» وی تأکید کرد: «در مسابقه با الکرامه خط دفاعی پرسپولیس نمره عالی گرفت، چون آنها در حملات حریف به خوبی سازماندهی شدند.»

کرانچار ادامه داد: «امیدوارم با شکست النصر که تیمی بسیار قوی و خطرناک است و پیروزی بر تیم پاگلزدورف، سرمربی خوش‌فکر این تیم، قهرمان این مسابقات بشویم، البته من تا حدودی این تیم را می‌شناسم و سعی می‌کنم با استفاده از تجربه خود و جوانی تیمم به آنها ضربه بزنیم.»

کد خبر 89130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز