چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: پرسپولیس در فینال تورنمنت چهارجانبه دبی برابر النصر با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد و به نایب‌قهرمانی مسابقات رضایت داد.

پرسپولیس در این دیدار به نسبت دیدار با الکرامه سوریه باترکیب بازیکنان اصلی‌اش حاضرشد. در این دیدار کرانچار برخلاف دیدار قبلی از باقری، بائو، شیث، حیدری و مجتبی شیری استفاده کرد ضمن آنکه برای اولین بار در پست دفاع چپ از ابراهیم شکوری بهره گرفت.

از دیگر نکات فنی این بازی آزمایش حسین بادامکی در پست هافبک دفاعی بود ضمن آنکه آرفی به عنوان تک‌مهاجم برای پرسپولیس بازی کرد و وسلی نیز در ترکیب ثابت پرسپولیس در پست پشت مهاجم اصلی به کار گرفته شد.پرسپولیس جز 10 دقیقه پایانی در سایر دقایق، نیمه نخست بازی پر انتقادی را به نمایش گذاشت. دریافت گل اول در دقیقه 5 و گل دوم در دقیقه 24 بار دیگر به کرانچار نشان داد که خط دفاعی 4 نفره پرسپولیس بسیار آسیب‌پذیر بوده و با مشکلات بسیاری مواجه است.

هر چند برخی بازیکنان پرسپولیس گرما و رطوبت بالای هوا را دلیل عملکرد ضعیف خود عنوان کردند اما به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر بهانه و توجیه باشد. گل اول میزبان در دقیقه 5 از گوشه محوطه جریمه توسط محمد خمیس به ثمر رسید.  اشتباه حقیقی دلیل اصلی دریافت این گل بود. ضمن آنکه در دقیقه 24 عبدالعزیز پس از دو اشتباه بزرگ سپهر حیدری و حمید علی‌عسگر گل دوم میزبان را به ثمر رساند.

در نیمه‌دوم کرانچار برای تغییر نتیجه سپهر حیدری و مجتبی شیری را از بازی بیرون کشید و شیث رضایی و نبی‌الله باقری‌ها را به میدان فرستاد. ضمن آنکه پس از آزمایش ناموفق ابراهیم شکوری در دفاع چپ، سرمربی کروات بار دیگر از جلال اکبری در این پست استفاده کرد.

دیگر بازیکنان تعویضی پرسپولیس در این دیدار سامان آقازمانی، نیک‌نفس و اکبر صغیری بودند که به ترتیب جایگزین بائو، باقری و آرفی شدند. در نیمه دوم بازیکنان پرسپولیس بارها با داور بازی به درگیری لفظی پرداختند و قضاوت ضعیف داور را دلیل اصلی باخت خود عنوان کردند. محمد پروین نیز در پایان بازی با داور درگیر شد که با مداخله سایر بازیکنان این غائله پایان یافت.

بازیکنان پرسپولیس که به قضاوت داور و برخی از مسائل حاشیه‌ای بازی معترض بودند دسته‌جمعی روی سکو نرفتند تا عملا نسبت به میزبانی و قضاوت داور اعتراض خود را نشان دهند.در پایان این مسابقه ایمان مبعلی به عنوان بهترین بازیکن و بهترین گلزن این جام انتخاب شد. از سوی دیگر علیرضا حقیقی نیز به عنوان بهترین دروازه‌بان این تورنمنت معرفی شد. ضمن آنکه تیم النصر نیز جایزه صدهزار دلاری قهرمان را از آن خود کرد.

از سوی دیگر پاگلزدورف سرمربی النصر به خاطر برد تیمش به بازیکنان النصر به عنوان پاداش 3 روز مرخصی داد تا آنها فشار و خستگی ناشی از دو بازی با حریف اردنی و پرسپولیس را از تن خارج کنند. اما تیم پرسپولیس پس از کسب عنوان نایب‌قهرمانی امشب در دیدار تدارکاتی دیگری به مصاف تیم الاهلی امارات که از  مهرزاد معدنچی در تیمش بهره می‌گیرد، خواهد رفت.

انتقاد کرانچار از داور

زلاتکو کرانچار پس از شکست 2 بر صفر پرسپولیس مقابل النصر گفت: «قبل از شروع مسابقه با النصر برایم مانند روز روشن بود که شرایط جوی و داوری صددرصد به زیان تیم ما خواهد بود. من این پیش‌بینی را کردم و به بازیکنان پرسپولیس گفتم مقابل تحرکات حریف و اشتباهات داور تمرکز خود را از دست ندهند. متاسفانه داور همان طوری که النصری‌ها دوست داشتند، قضاوت کرد.» وی ادامه داد: «در این تورنمنت به دنبال باخت یا پیروزی نبودم، بلکه اهداف دیگری را پیگیری می‌کردم که خوشبختانه به خواسته‌هایم دست یافتم.»

این مربی کروات درباره علت تغییر کامل مدافعان پرسپولیس در دو نیمه اظهار داشت: «هوای امارات خیلی گرم است و من دوست نداشتم انرژی بازیکنانم به طور کامل تمام شود. به همین دلیل در دو نیمه همه بازیکنان استفاده کردم. در مسابقه بعدی لیگ برتر باید در اصفهان با ذوب‌آهن دیدار کنیم و من برای عدم خستگی بازیکنان توان آنها را تقسیم کردم. در نیمه دوم نبی‌الله باقری‌ها و شیث رضایی عملکرد خوبی در خط دفاعی داشتند و از بازی آنها راضی هستم.» وی ادامه داد: «داور بازی سعی کرد تمرکز بازیکنان ما را بر هم بزند و در این کار نیز موفق بود. در نیمه اول فشار زیادی روی تیم ما بود اما در نیمه دوم از شدت فشار کاسته شد.»

کرانچار در پاسخ به این سئوال که چرا بازیکنان پرسپولیس برابر النصر عصبی بودند، گفت: «متاسفانه به دلیل قضاوت بد داور در دقایق پایانی بازیکنان ما عصبی شده بودند و این روند برای تیم ما خوب نیست. معتقدم اگر تا دقیقه80 هم از تیم النصر پیش می‌افتادیم، باز هم ما بازنده می‌شدیم. به هر حال بازیکنان ما باید بیش از این روی اعصاب خود تسلط داشته باشند و شرایط را طوری کنترل کنند که حتی اگر داور عمدا به زیان ما سوت زد، خودشان را کنترل کنند.»

این مربی درباره بازی دوستانه امشب پرسپولیس با الاهلی خاطرنشان کرد: «برای آماده‌سازی کامل به امارات آمده‌ایم و انجام هر بازی دوستانه می‌تواند برای ما مفید باشد و باید به خوبی از این فرصت‌ها استفاده کنیم. باشگاه الاهلی امارات ارتباط خوبی با باشگاه پرسپولیس دارد و من برای بهتر شدن این شرایط با بازی دوستانه با آنها موافقت کردم.»

سرمربی پرسپولیس درباره انتخاب علیرضا حقیقی به عنوان پدیده مسابقات اظهار داشت: «حقیقی در هر 2 مسابقه پرسپولیس در تورنمنت النصر عملکرد خوبی از خود نشان داد. حالا پرسپولیس 2 دروازه‌بان خیلی خوب در اختیار دارد و انتخاب برایم دشوار شده است. تورنمنت دبی فرصت خوبی بود که حقیقی خودش را نشان دهد و به نظرم این دروازه‌بان جوان به خوبی خودش را نشان داد و نمره قبولی گرفت.»

کرانچار یادآور شد: «پس از بازگشت به تهران کار سختی دارم چون بازیکنان را 3 روز مانده به دیدار حساس با ذوب‌آهن باید آماده کنم. هواداران مطمئن باشند در هفته‌های بعدی لیگ برتر، بازی‌های بهتری را از پرسپولیس شاهد خواهند بود. من باید از حضور پرشور هواداران ایرانی در ورزشگاه آل‌مکتوم تشکر کنم. با دیدن این همه هوادار شگفت‌زده شدم اگر چه داوران و مسئولان اماراتی کاری کردند که تماشاگران ایرانی نیز زیر سئوال بروند.»

کد خبر 89341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز